اعلام آمادگی تشکل‌های برقی خراسان برای هم‌اندیشی با نهادهای دولتی

تشکل های فعال صنعت برق استان خراسان طی نامه ای مشترک به استاندار این استان ضمن اعلام موانع و مشکلات پیش روی فعالان این صنعت، خواستار انجام پیگیری های لازم برای حل این مشکلات شده‌اند.
اعلام آمادگی تشکل‌های برقی خراسان برای هم‌اندیشی با نهادهای دولتی
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱





تشکل‌های فعال صنعت برق استان خراسان طی نامه ای مشترک به استاندار این استان ضمن اعلام موانع و مشکلات پیش روی فعالان این صنعت، خواستار انجام پیگیری‌های لازم برای حل این مشکلات شده بودند.

در این نامه که از سوی شعبه خراسان سندیکای صنعت برق ایران، اتحادیه صنف موسسات برق صنعتی مشهد، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان تابلوهای برق صنعتی خراسان رضوی و انجمن صنفی کارفرمایی تانیر تهیه و ارسال شده، به یازده مشکل اساسی فعالان اقتصادی استان خراسان اشاره شده است.

در متن این نامه آمده است: «مشکلات موجود، تاکنون منجر به تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنفی فعال در این صنعت شده و عدم توجه به حل این مشکلات قطعا منجر به تعطیلی باقیمانده واحدهای این صنعت و بیکاری ده‌ها هزار نیروی متخصص خواهد شد.»

در بخش دیگری از این نامه به کاهش پروژه‌های عمرانی و جاری و نیز افزایش پیش‌بینی نشده هزینه‌های انجام کار در پی تغییرات مدام و شدید نرخ ارز، حقوق، هزینه‌های حمل و نقل و ... اشاره و سایر مشکلات اینگونه عنوان شده اند: «کم عدالتی مالیاتی، علیرغم شرایط بد اقتصادی و نبود اعتبارات و کاهش درآمد فعالان صنعت، عدم تطابق هزینه تنزیل اوراق خزانه و مشارکت با هزینه‌های سالیانه بانکی، وجود موانع زیاد درخصوص تحصیل ارز با نرخ دولتی برای فعالان اقتصادی و ورود شرکت های شبه دولتی و استفاده از رویه های غیر معمول جهت دریافت پروژه‌‌ها از جمله چالش های یازده گانه فعالان اقتصادی استان هستند.»

البته به این فهرست باید تغییر مداوم رویه‌های گمرک و ترخیص کالا، حذف تعدیل‌ها و مابه‌التفاوت‌ها از جمله نرخ ارز در قراردادها، عدم انجام تعهدات مالی کارفرمایان دولتی در قبال فعالان صنعت برق، دریافت جرائم تاخیر در پرداخت دیون دولتی از جمله بیمه و مالیات علیرغم بدهی‌های کلان کارفرمایان دولتی و همچنین عدم توجه به استفاده از ظرفیت های تشکل های صنفی را نیز افزود.

این تشکل ها در پایان نامه ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در جلسات هم اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب برای برون رفت از بحران موجود اظهار امیدواری کرده بودند که این مشارکت دوسویه در بهبود شرایط تاثیرگذار باشد.




امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.