نکاتی در خصوص موضوعات مالیاتی جاری

سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به شرکت‌های عضو، نکاتی درباره موضوعات مالیاتی جاری مطرح کرده و این موارد را به اطلاع آنها رسانده است.
نکاتی در خصوص موضوعات مالیاتی جاری
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱





سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به شرکت‌های عضو، نکاتی درباره موضوعات مالیاتی جاری مطرح کرده و این موارد را به اطلاع آنها رسانده است.

در ابتدای نامه آمده است که با توجه به اینکه آگاهی از قوانین و مقررات مالیاتی و نکات متناظر به آن، بخشی از مشکلات اعضای محترم با سازمان امور مالیاتی کشور را تسهیل می کند، موضوعات مالیاتی که شرکت‌های عضو با آن مواجه هستند در کارگروه مالیات و مالیات بر ارزش افزوده سندیکا مورد بررسی قرار گرفته و موارد ذیل جهت استحضار تقدیم حضور می‌شود.

  1. نظر به اینکه مطابق بند پ ماده 2 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی امکان تهاتر بدهی های شرکت های خصوصی و تعاونی به دولت بابت مالیات قطعی شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور با مطالبات حاصل از فروش کالا و خدمات به شرکت های دولتی بوجود آمده است، اعضای محترم سندیکا می توانند جهت استفاده از تسهیلات مذکور بصورت حضوری به آدرس تهران ، میدان امام خمینی (ره)، خیابان باب همایون، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دفتر بدهی های دولت مراجعه و نسبت به اخذ و تکمیل فرم ها و مستندات مربوطه اقدام کنند.
  2. با توجه به تبصره 3 ماده 147 قانون مالیات های مستقیم، به منظور جلوگیری از برگشت هزینه‌های شرکت توسط ماموران مالیاتی و همچنین عدم پذیرش اعتبار مالیات بر ارزش افزوده مقرر کنید کلیه پرداختنی های بالاتر از 50،000،000 ریال از طریق حساب های بانکی شرکت، به حساب فروشنده کالا و خدمات صورت پذیرفته و از خرج نمودن چک های مشتریان صدور چک در وجه حامل و .... خودداری کنند.
  3. با توجه به اهمیت روز افزون درآمدهای مالیاتی دولت و اتکای فزاینده دولت به درآمدهای مالیاتی، به منظور مواجه با تدابیر مالیاتی تشدید شونده در اواخر سال نسبت به پیگیری و قطعی کردن پرونده های مالیاتی در ماه های ابتدایی سال اقدام شود.
برای مشاهده نامه اینجا کلیک کنید. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.