فاز اول پست 400 کیلوولت زکریای مشهد وارد مدار شد

با یک رکورد کم سابقه فاز اول پست 400 کیلوولت زکریای مشهد با پیمانکاری شرکت خدمات مهندسی آفرینه طوس در مدت زمان کوتاه برقدار و به مرحله بهره برداری رسید.
فاز اول پست 400 کیلوولت زکریای مشهد وارد مدار شد
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۲۷






با یک رکورد کم سابقه فاز اول پست 400 کیلوولت زکریای مشهد با پیمانکاری شرکت خدمات مهندسی آفرینه طوس در مدت زمان کوتاه برقدار و به مرحله بهره برداری رسید.

پست 400 کیوولت زکریای مشهد در زمینی به مساحت حدود تقریبی  10 هكتار  به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاههای برق 400 کیوولت جنوب شهر مشهد و از پروژه های ملی صنعت برق کشور به منظور افزایش قابلیت اطمینان، پشتیبانی پستهای فشارقوی منطقه و همچنین تامین برق مطمئن مشترکان و مجاوران در مناطق جنوب و هسته مرکزی شهر مشهد در فاز اول برقدار و بارگیری از ترانس و خطوط خروجی 132 کیوولت آن به صورت کامل آغاز گردید .

در همین راستا جناب آقای مهندس سعادتمند معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای خراسان با بیان این که این پست در ارتفاعات شهر مشهد احداث گردیده ، تصریح کرد : این پست برق در فاز اول با ظرفیت 200 مگاوات آمپر در سطوح ولتاژِ 132/400 کیلوولت به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاههای برق 400 کیلوولت منطقه شمال شرق کشور و از پروژه های ملی و پایه ای صنعت برق کشور محسوب می شود که تا کنون معادل 370 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت برق منطقه ای برای آن هزینه شده است .

مهندس سعادتمند در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در تامین برق شهر  مشهد و پرباری ایستگاههای انتقال وجود داشت افزود: با بررسی و مطالعات انجام شده توسط دفتر برنامه ریزی و برآورد بار، احداث ایستگاه مذکور با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی پیشنهاد و به منظور ارتقاء و پایداری شبکه برق ضرورت احداث پست زکریا در دستور کار قرار گرفت .

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای خراسان تصریح کرد: این طرح با بهره گیری از حداکثر توان داخلی کشور و تجهیزات داخلی در سال حمایت از تولید ملی به بهره برداری نهائی خواهد رسید .

وی افزود این ایستگاه با هدف تامین انرژی الکتریکی مشهد و کاهش بار پستهای انتقال برق شهرستان خراسان بزرگ، تغذیه پستهای 132 به 20 کیلوولت منطقه و افزایش قابلیت اطمینان برقرسانی در شهرستان مشهد و حومه احداث و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد ریال در طرح کامل بهره برداری خواهد شد .

سعادتمند بیان داشت : ایستگاه 132/400 کیلوولت زکریا با اتصال به شبکه برق و  خطوط مربوط پست های 132 کیلوولت کوهستان، کوهسنگی، دانشجو و ملاصدرا شهر مشهد را تغذیه خواهد نمود .

سعادتمند افزود: طراحی عملیات ساختمانی و خرید تجهیزات، نصب و راه اندازی بصورت کلید در دست با برگزاری مناقصه با مشاوره شرکت مشانیر به شرکت خدمات مهندسی آفرینه طوس واگذار شد .

در ادامه مهندس معین تقوی مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی آفرینه طوس پیمانکار این طرح  افزود:  این ایستگاه در طرح نهائی شامل دو ترانسفورماتور 132/400 کیوولت با ظرفیت نامی 200 مگاوات آمپر، دو فیدر خط 400 کیلوولت، دو فیدر ورودی 132 کیلوولت، چهار فیدر خروجی 132 کیلوولت و یک فیدر کوپلر 132 کیلوولت است، که در نوع خود بی نظیر است، شرکت آفرینه طوس تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این طرح ملی را زودتر از موعد مقرر جهت بهره برداری آماده کند.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.