سندیکای صنعت برق خواستار اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف

دبیر سندیکای صنعت برق گفت: این سندیکا به نمایندگی از ۵۲۰ شرکت خصوصی فعال در صنعت برق اعلام می کند که افزایش پلکانی قیمت برق برای مشترکین پرمصرف ساده‌ترین اقدامی است که دولت و مجلس می‌توانند برای کنترل مصرف افسارگسیخته برق و تامین منابع مالی وزارت نیرو انجام دهند.
سندیکای صنعت برق خواستار اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۱۷ / منبع:منبع: مقاومتی نیوز





سپهر برزی مهر، دبیر سندیکای صنعت برق ایران اعلام کرد که این سندیکا خواستار افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف است.

برزی مهر با بیان اینکه تدوین قیمت یارانه‌ای برای برق و آب در یک دهه ابتدایی پس از انقلاب، تمهیدی مدبرانه برای مواجهه با مصائب اقتصادی دوران جنگ تحمیلی محسوب می‌شد، گفت: اما تثبیت این رویه در سال‌های پس از جنگ و بازگشت ایران به شکوفایی اقتصادی، گسترش صنایع و آغاز دوران سازندگی یک اشتباه استراتژیک بود.

وی افزود: پس از آن اگرچه بر اساس قوانین توسعه پنج ساله، دولت‌ها ناگزیر به افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی بر اساس تورم سالیانه بودند، اما این اتفاق بسیار کند و با تعللی قابل‌توجه رخ می‌داد. در نهایت مجلس هفتم با تصویب قانون تثبیت قیمت حامل‌های انرژی با تعبیر «هدیه‌ای به مردم» مسئول وارد کردن مهیب‌ترین آسیب به پیکره صنعت برق شد.

اقتصاد یارانه ای صنعت برق، عامل اصلی مشکلات این صنعت است

دبیر سندیکای صنعت برق با اشاره به کمبود شدید نقدینگی و رکودی گسترده در صنعت برق به دلیل اقتصاد یارانه این صنعت گفت: اولین نتیجه این اقتصاد ناکارآمد کاهش چشمگیر میزان سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی برق بوده است و در پی آن خاموشی‌ها اولین پیامد افت سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت محسوب می‌شود.

وی افزود: اقتصاد بیمار صنعت برق اگرچه در اولین مرحله وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه‌اش را متضرر می‌کرد، اما تثبیت روند نادرست آن در نهایت شرکت‌های سازنده، پیمانکار و تامین‌کننده‌ای را که عملا فاینانس پروژه‌های این صنعت را در طول سال‌های بی پولی وزارت نیرو برعهده داشتند، زمینگیر کرده است.

به گفته برزی مهر شرایط نامناسب شرکت های فعال در صنعت برق، پیام هشدار دهنده‌ای برای از بین رفتن بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی و خطر ایجاد موج گسترده‌ای از بیکاری است؛ اگرچه صدای این شرکت‌ها به عنوان صاحبان بخش خصوصی صنعت برق در طول سال‌های دشوار گذشته شنیده نشد، اما بحران خاموشی تابستان داغ امسال نشان داد که ابعاد بحران صنعت برق بسیار گسترده‌تر از یک وزارتخانه و بخش خصوصی یک صنعت است.

سندیکای صنعت برق خواستار اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف 

دبیر سندیکای صنعت برق با اشاره به زمان کلیدی تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس شورای اسلامی گفت: سندیکای صنعت برق ایران با توجه به شرایطی که ذکر کردم و نیز در جایگاه نماینده بیش از ۵۲۰ شرکت خصوصی فعال صنعت برق، خواستار افزایش قیمت فروش برق در بودجه ۹۸ و تدوین روشی برای افزایش تدریجی بهای برق تا رسیدن به قیمت واقعی آن است.

وی افزود:افزایش پلکانی قیمت برق برای مشترکین پرمصرف، ساده‌ترین اقدامی است که دولت و مجلس می‌توانند برای کنترل مصرف افسارگسیخته برق و تامین منابع مالی وزارت نیرو انجام دهند.

انتهای پیام/ 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.