تشریح بخشنامه جبرانی ارز و ارائه طرح استانداردسازی بیمه توسط سندیکا در اتاق بازرگانی تهران

نشست بررسی دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در قراردادهای پیمانکاری روز گذشته (شنبه، 8 دی ماه) به دعوت اتاق بازرگانی تهران و با حضور نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های مختلف و سندیکای صنعت برق ایران در محل این اتاق برگزار شد.
تشریح بخشنامه جبرانی ارز و ارائه طرح استانداردسازی بیمه توسط سندیکا در اتاق بازرگانی تهران
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۰۹









نشست بررسی دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در قراردادهای پیمانکاری روز گذشته (شنبه، 8 دی ماه)  به دعوت اتاق بازرگانی تهران و با حضور نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های مختلف و سندیکای صنعت برق ایران در محل این اتاق برگزار شد.

مهندس مسائلی که به همراه دبیر سندیکا در این نشست حضور داشت، درباره تشریح جزئیات جلسه اظهار کرد: این جلسه به منظور استماع نظرات نمایندگان صنوف مختلف درباره بخشنامه ارزی صادره 18 مهر 97 ترتیب داده شده بود اما متاسفانه آنطور که شاید و باید مطالعه دقیق و سنجیده‌ای درباره بخشنامه صورت نگرفته بود و اغلب نمایندگان صرفا مسائل کیفی و مشکلات را مطرح کردند و راه‌حل و راهکاری برای حل مشکلات ارائه ندادند!

لذا در ادامه نمایندکان سندیکا تلاش کردند تا ابعاد و جنبه‌های مختلف بخشنامه جبرانی ارزی را بمنظور آگاهی بیشتر حاضران در جلسه تشریح  کرده و بهبودهای ایجاد شده در بخشنامه ۱۳۹۷ را نسبت بخشنامه ۱۳۹۱ برشمردند که این اقدامات مورد استقبال حاضران جلسه قرار گرفت بگونه‌ای که نمایندگان اتاق بازرگانی مصوب کردند تا جلسه ۲۶ دی ۱۳۹۷ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران به این موضوع اختصاص داده شود.

مسائلی با بیان اینکه فقدان اعتماد متقابل بین دولت و بخش خصوصی موجب شده که نتوانیم بهره‌وری لازم را از یکدیگر ببریم، تصریح کرد  متاسفانه بخش خصوصی به جای اینکه چند قدمی جلوتر از دولت حرکت کند، بیشتر نقش پیرو را بازی می‌کند که خود این امر دارای اشکال است. مشکلات ارز حدودا از یک سال قبل شروع شده است در حالی که برخی شرکت‌ها و انجمن‌ها تازه امروز به خود آمدند و پیگیر مشکلات هستند که این تاخیر برای بخش خصوصی جای سوال دارد.

وی با اشاره به شعری از سعدی مبنی بر اینکه "به عمل کار برآید به سخندانی نیست"، از بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بخش خصوصی در بیشتر موارد به حرف زدن عادت و بسنده کرده و ارائه راهکار و پیگیری مشکلات را رها کرده است. بخش خصوصی باید وارد عمل شده و کار اجرایی بکند.

مسائلی با تاکید بر همکاری سندیکای صنعت برق ایران و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی در تهیه و بررسی بخشنامه ارزی ادامه داد: نتیجه این همکاری دو جانبه ارائه بخشنامه برای هم صنفی‌ها بود که اگر سایر صنوف نیز مشارکت داشتند می توانستند از اثرات آن بهره‌مند شوند.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در پایان خاطرنشان کرد: سندیکا همچنین به منظور آزادسازی منابع نامتناهی از پول به دلیل معضلات بیمه تامین اجتماعی طرحی تحت عنوان استانداردسازی بیمه متناسب با بخشنامه ۱۴/۹ در آمد دارد که این طرح مورد وثوق قرار گرفت و قرار شد به صورت مکتوب از سوی سندیکا به اتاق بازرگانی ارائه شود که اگر به نتیجه برسد کمک بزرگی به اعضای سندیکا و سایر صنوف خواهد کرد.

طی این جلسه مهندس برزیمهر دبیر سندیکای صنعت برق ایران گزارشی از مکاتبات انجام گرفته با اتاق درباره نرخ ارز و بخشنامه جبرانی پرداخت و خواستار همکاری اتاق در بهبود شرایط بخشنامه و شاخص‌های ابلاغی سازمان برنامه شد.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.