توسعه برق عراق با تجهیزات ایرانی

دبیر سندیکا گفت: اولویت‌دارترین بازار هدف صنعت برق، عراق است، در حال حاضر به عنوان صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی مهندسی مهم‌ترین مشکل ما بانکی است.
توسعه برق عراق با تجهیزات ایرانی
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۳۰






سپهر برزی مهر دبیر سندیکای صنعت برق ایران در مصاحبه با روزنامه جام جم درباره مشکلات فعالان صنعت برق گفت: اولویت‌دارترین بازار هدف صنعت برق، عراق است. در حال حاضر به عنوان صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی مهندسی مهم‌ترین مشکل ما بانکی است.

برای بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی مطالبات ما از کارفرمایان عراقی نیازمند این است که در سطح بالاتر اختلافات حل شود تا بتوان از این پول به عنوان صندوق ذخیره مشترک استفاده کرد.

پتانسیل صادراتی بالایی داریم، اما مشکلات این‌چنینی مانعی برای حضور پررنگ ما شده است. در شرایطی که کشور نیاز به تسهیل صادرات دارد بخشنامه بانک مرکزی بسیار مانع و محدودیت ایجاد کرده است به‌خصوص برای شرکت‌ها در حوزه خدمات فنی مهندسی که پروژه‌های بلندمدت دارند و برخی مواقع دو سال بعد پولشان را می‌گیرند.

بخشنامه الزام بازگشت ارز حاصله از صادرات باعث شده شرکت‌ها خیلی علاقه‌ای به حضور در مناقصه‌های بین‌المللی نداشته باشند. این بخشنامه باعث شده اختلالی در فرآیند صادرات به‌ویژه در حوزه خدمات فنی مهندسی ایجاد شود. 

برای مشاهده صفحه اقتصادی روزنامه جام جم که به بررسی روابط تجاری ایران و عراق پرداخته است، اینجا کلیک کنید. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.