نکاتی درخصوص نحوه قیمت‌گذاری فهرست بهای واحد پایه تأسیسات برقی

سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به مدیران کل شرکت‌های عضو نکاتی درخصوص نحوه قیمت‌گذاری فهرست بهای واحد پایه تأسیسات برقی اعلام کرد.
نکاتی درخصوص نحوه قیمت‌گذاری فهرست بهای واحد پایه تأسیسات برقی
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰






سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به مدیران کل شرکت‌های عضو نکاتی درخصوص نحوه قیمت‌گذاری فهرست بهای واحد پایه تأسیسات برقی اعلام کرد.

 در این نامه آمده است شاخص‌های تعدیل اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به تلاطمات نرخ ارز اهمیت دو چندان می‌یابد. این مهم بخصوص در محاسبه تعدیل و مبالغ جبرانی بر اساس بخشنامه جبران آثار ناشی از افزایش نرخ ارز در پیمان‌های فاقد تعدیل به‌طور ویژه مطرح است.

 از اینرو بر اساس جلسه کمیته حمایت از ساخت داخل و نمایندگان  کمیته‌های  حقوقی و پیمانکاران سندیکا و توافقات حاصل شده، اعضا باید در اعلام قیمت تجهیزات نکات زیر را مد نظر داشته باشند:

1- شرکت‌های عضو که به صورت مستقیم با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه می‌نمایند، شایسته است قبل از ارسال قیمت‌ها به سازمان نسبت به ارسال اطلاعات به سندیکا ‌مبادرت فرمایند.

2- قیمت‌های اعلام شده بر اساس شرایط پرداخت مناقصات یا آیین‌نامه معاملات دولتی باشد و قیمت‌ها حداقل به مدت ۹۰ روز از تاریخ اعلام شده اعتبار داشته باشد.

3- شرکت‌ها قبل از محاسبه قیمت، فرمول تعدیل بخشنامه جبرانی ارز و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم تغییرات نرخ ارز و فلزات را مد نظر داشته باشند.

4- اثرات تغییرات نرخ دستمزد در ماه‌های آتی در کنار مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت‌ها قابل توجه است.

در پایان نامه از شرکت‌های عضو سندیکا تقاضا شده است ضمن ارسال به‌موقع اطلاعات درخواستی به دبیرخانه سندیکا (مطابق با نامه شماره 1424-97 مورخ 09/11/97 و فهرست‌های درج شده در سایت سندیکا)، نکات فوق‌الذکر را در قیمت‌های اعلام شده مد نظر داشته باشند.

در پایان خاطر نشان می‌سازد بخش خصوصی با اتحاد و هماهنگی قادر خواهد بود شرایط دشوار پیش‌رو را با حداقل آسیب پشت‌سر گذارد و امید است سندیکای صنعت برق ایران به عنوان یک تشکل صنفی بتواند نقش نمایندگی و هماهنگی مابین اعضای خود را به خوبی ایفا نموده و بیش از پیش زمینه ایجاد انسجام در زنجیره تأمین تجهیزات صنعت برق را فرآهم آورد.

 



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.