بررسی مشکلات شرکت‌ها در مسیر بهره‌گیری از بخشنامه جبرانی ارز

جلسه بررسی بخشنامه جبرانی ارز، چهاردهم بهمن سال جاری با حضور مهندس دقت، نمایندگان شرکت‌های مبنا نیرو، انرژی‌سازان تکین، پردیسان فناوران نیرو، گام اراک، کابل کاشان و فراگستر بیستون در محل سندیکا برگزار شد.
بررسی مشکلات شرکت‌ها در مسیر بهره‌گیری از بخشنامه جبرانی ارز
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵







جلسه بررسی بخشنامه جبرانی ارز، چهاردهم بهمن سال جاری با حضور مهندس دقت، نمایندگان شرکت‌های مبنا نیرو، انرژی‌سازان تکین، پردیسان فناوران نیرو،
گام اراک، کابل کاشان و فراگستر بیستون در محل سندیکا  برگزار شد.

طی این جلسه مهندس دقت، راهبر کمیته بررسی دعاوی و تعیین ضوابط قراردادی شرکت توانیر از روند کارهای انجام شده درباره بخشنامه جبرانی ارز، اقدامات شرکت توانیر در تهیه دستورالعمل وحدت رویه بند ب۲ و همچنین اقدامات سازمان برنامه گزارشی ارائه کرد.

در ادامه نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه، به بیان مشکلات خود در زمینه استفاده از بخشنامه پرداخته و بر عدم تکافوی آن برای جبران ضرر و زیان تاکید کردند.

مهندس دقت بعد از استماع نظرات نمایندگان شرکت‌ها، مشکلات بخشنامه را در سه گروه شامل مشکلات ناشی از محدودیت‌های بخشنامه، مشکلات ناشی از  شاخص‌های ابلاغی سازمان و قیمت‌های بالای سازندگان و تامین‌کنندگان دسته‌بندی کرد.

در این جلسه چند راهکار برای اجرای بخشنامه شامل تبیین بخشنامه در ۱۳۹۷ و اصلاح بخشنامه برای ۱۳۹۸، همکاری بخش خصوصی در ارائه قیمت‌ها به سندیکا و سازمان برنامه و تلاش برای تغییر مکانیزم تولید شاخص‌ها توسط سازمان برنامه مطرح شد.

همچنین تاکید شد که سندیکا به اعضای خود اهمیت مشارکت در ارائه قیمت مبتنی بر شرایط مصرف کننده نهایی را تفهیم و مطالبه کند و از طرف دیگر نهادهای رگولاتوری و دولتی، نظارت و کنترل بر بازار را در دستور کار داشته باشند.

در پایان جلسه نیز مهندس مسائلی، عضو هیات مدیره سندیکا گزارشی از جلسه با مدیرعامل شرکت توانیر و توضیحاتی درباره روند تغییرات شاخص‌ها طی ۱۰ سال گذشته ارائه کرد. 



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.