همکاری سندیکا و شهرداری تهران برای توسعه پروژه‌های تجدیدپذیر

جلسه کمیته تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکای صنعت برق ایران، نهم بهمن سال جاری با موضوع بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شهرداری تهران در محل سندیکا برگزار شد.
همکاری سندیکا و شهرداری تهران برای توسعه پروژه‌های تجدیدپذیر
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵







جلسه کمیته تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکای صنعت برق ایران، نهم بهمن سال جاری
با موضوع بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شهرداری تهران در محل سندیکا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و اعضای کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا برگزار شد، تغییر رویکردهای اساسی شهرداری تهران در جلب مشارکت بخش خصوصی مورد بحث قرار گرفت. 

نماینده شهرداری تهران عنوان کرد که شهرداری تهران مایل است با توجه به در اختیار داشتن زمین‌های وسیع و ساختمان‌های اداری و خدماتی قابل توجه در شهر تهران، این اماکن را جهت احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس تجدیدپذیر در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

استفاده از فضای مسقف ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، بیلبوردهای تبلیغاتی و مجموعه‌های ورزشی و ... جهت احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس از دیگر پیشنهادات مطرح در این جلسه بود. همچنین تاکید شد که حجم بالای تولید زباله در شهر تهران فرصت مناسبی جهت ساخت نیروگاه‌های مبتنی بر استحصال گاز از زباله (لندفیل زباله) است.

در ادامه جلسه تأکید شد که قراردادهای فیمابین بخش خصوصی و شهرداری بایستی دارای دقت و جامعیت بالایی باشد تا دو طرف قرارداد بتوانند در بلند مدت منتفع شوند و تغییرات مدیریتی در سطح شهرداری نبایستی بر کیفیت اجرای پروژه‌ها تاثیر سوء داشته باشد.

ترکیب پروژه‌های سود آور در شهرداری با پروژه‌های کمتر سودده در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار اهداف محیط زیستی شهرداری، یکی از راهکارهایی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

در پایان جلسه مقرر شد جهت ابهام‌زدایی در مورد مدل مالی و قراردادی شهرداری تهران و انتقال تجارب فنی کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر، کارگروهی با حضور نمایندگان شهرداری تهران و سندیکای صنعت برق تشکیل شود تا پس از رفع ابهامات درخصوص طرح‌هایی که قابلیت اجرا دارند، تصمیم‌گیری شود. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.