بررسی صادرات صنعت برق ایران در 17 سال گذشته

معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق ایران با هدف ارائه تصویر روشنی از وضعیت صادرات صنعت برق، با جمع آوری اطلاعات از پایگاه داده‌های آمار ثبتی گمرک ایران نسبت به استخراج آمار صادرات صنعت برق اقدام و گزارش آماری صادرات برق ایران را تدوین کرده است.
بررسی صادرات صنعت برق ایران در 17 سال گذشته
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷








صنعت برق ایران در سال
های گذشته، به سمت صادرات توجه بیشتری نشان داده است  و با توجه به رکودی که در پروژه‌های زیرساختی دولت در حوزه برق در سالهای اخیر اتفاق افتاده است، اهمیت استراتژی صادرات برای مدیران و صاحبان کسب و کار این صنعت دو چندان شده است؛ هرچند که مشکلات ناشی از تحریم، روند توسعه صادرات صنعت برق را کاهش داده است. در عین حال ظرفیت‌های بالقوهای در این صنعت وجود دارد که میتواند در استراتژی توسعه صادارتی مورد توجه قرار گیرد. لذا با توجه به اهمیتی که موضوع صادرات صنعت برق داشته است، نیاز به شناخت واقعی از وضع موجود و تحلیل شرایط بر اساس  آمار و ارقام واقعی اهمیت فوق العادهای پیدا کرده است.

معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق ایران با هدف ارائه تصویر روشنی از وضعیت صادرات این صنعت،  با جمع آوری اطلاعات از پایگاه دادههای آمار ثبتی گمرک ایران که میزان تجارت خارجی ایران را بر اساس کدهای تعرفهای ثبت کرده است، و همچنین گزارش‌های سازمان توسعه تجارت ایران و اطلاعات منتشر شده شرکت توانیر، نسبت به استخراج آمار صادرات صنعت برق اقدام و گزارش آماری صادرات برق ایران را تدوین کرده است. در این گزارش نتایج بدست آمده از استخراج از اطلاعات واقعی از پایگاههای داده کشور در بازه زمانی 1380 تا 1397، بصورت جداول و نمودارهای آماری ارائه شده است.

صادرات صنعت برق ایران از سه بخش «کالا و تجهیزات برقی»، «خدمات فنی و مهندسی برقی» و «صادرات انرژی برق» تشکیل شده است. این صادرات ماحصل فعالیت بیش از 2200 بنگاه اقتصادی و اشتغال بیش از 152 هزار نفر است که در سه خوشه اصلی «شرکت‌های سازنده تجهیزات»، «شرکتهای پیمانکاری، مشاوره، و مهندسی بازرگانی»، و «شرکت‌های تولید، انتقال و توزیع برق» فعالیت می‌کنند.

برای مشاهده متن کامل گزارش اینجا کلیک کنید. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.