بررسی مشکلات عدم استفاده از تجهیزات تولید داخل در مناقصه شرکت توزیع استان گلستان

جلسه هیات رئیسه کمیته تخصصی اتوماسیون و مخابرات سندیکای صنعت برق ایران، چهاردهم اسفند سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
بررسی مشکلات عدم استفاده از تجهیزات تولید داخل در مناقصه شرکت توزیع استان گلستان
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۰






جلسه هیات رئیسه کمیته تخصصی اتوماسیون و مخابرات سندیکای صنعت برق ایران، چهاردهم اسفند سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
د

در ابتدای جلسه، موضوع رتبه­بندی شرکت­های
DCS کنترل و حفاظت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به مشکلات کد تعرفه های رله، وجود موانع واردات تجهیزات رله و اتوماسیون، مشکلات ثبت سفارش در گمرک و وزارت صنایع، جلوگیری از واردات محصولاتی که نمونه ساخت داخل داشته باشند و ... مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع و انعکاس نظر کمیته به سازمان برنامه و بودجه، موارد بصورت مکتوب به دبیرخانه سندیکا ارائه شود.

برنامه­ریزی اهداف کمیته در سال 98، برگزاری جلسه عمومی نشست اعضای کمیته در نیمه اول اردیبهشت ماه، برگزاری دوره­های آموزشی درون کمیته­ای یا بین کمیته­ای سندیکا، همکاری فیمابین کمیته با کارگروه توسعه و ارتقاء توانمندی پیمانکاران و کارفرمایان، پیگیری تفاهم­نامه همکاری با سندیکای صنعت مخابرات ایران و تعامل نزدیکتر با انجمن صنفی شرکت­های اتوماسیون صنعتی از موارد مطروحه در جلسه بود.

در ادامه نامه شماره 1508-97 مورخ 05/12/97 سندیکا در خصوص عدم استفاده از تجهیزات تولید داخل در مناقصه 135-2/97  شرکت توزیع نیرو برق استان گلستان، مراتب با حضور دبیر سندیکا و نماینده شرکت باسط پژوه تهران بررسی شد. در نتیجه با توجه به توضیحات اعلام شده در خصوص اینکه در مناقصات و پروژه­های این چنینی که انجام فعالیت مهندسی وزن اصلی کار بوده و تامین کالا قسمتی از مناقصه است، قرار شد استناد به تولید بخشی از کالاهای پروژه توسط شرکت­ها، ملاک عمل قرار نگیرد.

همچنین در خصوص مناقصه فوق با توجه به اینکه در این مناقصه سایر تجهیزات مخابراتی و همچنین نرم افزار مرکز از برندهای داخلی تهیه شده است و درخواست کننده بدون اطلاع از شرح کار مناقصه از طریق کمیته سازندگان ساخت داخل اقدام کرده است، از دبیر سندیکا درخواست شد نسبت به رفع اثر نامه فوق اقدام کند تا از تضییع حق سایر شرکت­ها جلوگیری شود.

در این جلسه تاکید شد با توجه به اینکه مشابه مسئله مذکور قبلا برای سایر شرکت­ها نیز بوجود آمده و سبب از بین رفتن فرصت­های کاری شرکت­های عضو در شرایط سخت حال حاضر شده است، با اتخاذ راهکار مناسب از استفاده­های ناصحیح از قانون استفاده از تولیدات داخل توسط شرکت­ها با درایت دبیر و هیات مدیره سندیکا جلوگیری شود.

در این خصوص مقرر شد بعد از این یک نسخه از کلیه مکاتبات تخصصی دبیرخانه سندیکا جهت اظهار نظر کارشناسی به کمیته ساخت داخل در حوزه اتوماسیون و مخابرات ارجاع شود. همچنین مقرر شد نماینده­ای از هیأت رئیسه کمیته در کمیته ساخت داخل حضور یابد.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.