تعرفه‌های گمرکی ایران و سوریه به زودی صفر می‌شود

علی السید احمد کاردار سوریه در ایران از حذف تعرفه‌های گمرکی دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
تعرفه‌های گمرکی ایران و سوریه به زودی صفر می‌شود
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱






کاردار سوریه در ایران با دعوت از سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در بازسازی سوریه از حذف تعرفه‌های گمرکی دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

علی السید احمد کاردار سوریه در ایران در نشست مشترک هیئت تجاری سوری با فعالان اقتصادی بخش تعاون که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، گفت: بخش تعاون ایران با ۱۴ میلیون عضو نشان می‌دهد که سهم قابل توجهی در اقتصاد ایران دارد و نباید از این ظرفیت غافل شد.

کاردار سوریه در ایران با تأکید بر اینکه روابط بین ایران و سوریه وجود داشته و ما نیز به این روابط و توسعه آن پایبند هستیم، گفت: ما از طرف‌های ایرانی برای سرمایه گذاری در سوریه دعوت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز داعش در سوریه مراحل پایانی عمر خود را طی می‌کند و رو به زوال است، اظهار داشت: سوریه امروز در دوران بازسازی قرار دارد و از این جهت از بخش‌های دولتی و خصوصی ایرانی دعوت می‌کنیم تا در بازسازی کشور ما کمک کنند.

علی السید احمد با بیان اینکه بازسازی سوریه نیازمند حدود ده‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری است، تصریح کرد: از شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازسازی این کشور دعوت کرد.

کاردار سوریه در ایران خاطرنشان کرد: روابط اقتصادی ایران و سوریه متأسفانه به میزان روابط بسیار خوب سیاسی دو کشور قابل توجه نیست و در حال حاضر روابط تجاری دو کشور فقط ۲۰۰ میلیون دلار است که این حجم بسیار پایینی برای تجارت دو کشور محسوب می‌شود. این در حالی است که روابط سیاسی میان دو کشور روابط بسیار مناسبی است.

وی با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری و تجارت دو کشور، ادامه داد: مشکل تأمین مالی صادرات و گشایش بانک‌های مشترک برای تبادل ارزهای محلی ایران و سوریه از موانعی است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

علی السید احمد با بیان اینکه ایران و سوریه هر دو درگیر تحریم هستند و نباید از تحریم‌ها بترسیم، یادآور شد: این حق دو کشور است که بتوانند بدون دغدغه و موانع پیش رو با یکدیگر مبادلات تجاری و اقتصادی داشته باشند و در اینجا بنده بشارت می‌دهم در زمینه رفع موانع توسعه اقتصادی دو کشور به مراحل پیشرفته‌ای دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه‌های گمرکی دو کشور ۴ درصد است، از برنامه ریزی برای حذف تعرفه‌های گمرکی در آینده نزدیک خبر داد.

 

 



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.