با امید و همدلی به استقبال بهار می‌رویم

پیام نوروزی مهندس علی بخشی؛ رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران به مناسبت آغاز سال 1398 هجری شمسی
با امید و همدلی به استقبال بهار می‌رویم
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۷







صنعت برق ایران مانند همه بخش‌های اقتصادی سال بسیار دشواری را پشت سر گذاشت. صنعتی که بیش از یک دهه است با رکودی گسترده و مخرب دست به گریبان بوده و سال‌هاست از نابسامانی اقتصادی و ناهمخوانی دخل و خرجش آسیب دیده، امسال با بحرانی‌ترین شرایط ممکن مواجه بود.

با این حال اما فعالان صنعت برق به ویژه سازندگان، پیمانکاران، مشاوران و تامین کنندگان مانند همه سال‌های دشواری که تجربه کرده بودند، امسال هم در برابر موج سختی‌ها ایستادند. آنها امسال بیش از هر زمان دیگری در همدلی و وفاق امتحان پس داده و سربلند بودند.

در این میان سندیکای صنعت برق ایران تلاش کرد به عنوان نماینده بخش خصوصی صنعت برق، عملکردی قابل قبول برای گذر از بحرانی‌ترین روزهای این صنعت داشته باشد. در حقیقت سال 97 با تمام دشواری‌هایش، موعد آزمونی کلیدی برای تشکل‌هایی بود که اعضایشان در هیاهوی اقتصاد ملتهب و بی ثبات ایران دچار مشکل شده بودند.

به همین دلیل امسال، سندیکا بیش از هر زمان دیگری تلاش کرد با دوری جستن از روال یک تشکل سنتی گلایه‌ورز، در کنار نهادهای سیاستگذار با اتکا به گزارش‌های تحلیلی کارشناسی‌شده به روشن کردن مشکلات فضای کسب و کار صنعت برق پرداخته و پیشنهادات عملیاتی پژوهش‌محور ارائه دهد.

قطعا سندیکا بیش از هر زمان دیگری به سختی‌های پیش روی بنگاه‌های اقتصادی واقف است و به همین دلیل در سالی که  اکنون به پایان رسیده، تلاش کرد، با جهت گیری صحیح، مهمترین چالش‌های قابل حل و پیگیری را شناسایی و بر روی آنها تمرکز کند.

نتیجه این رویکرد دستاوردهایی نظیر وصول مرحله ای بخشی از مطالبات اعضا، مشارکت جدی با سازمان برنامه در تدوین بخشنامه جبرانی ارز، تدوین نقشه راه توسعه صادرات صنعت برق و ایفای نقشی پررنگ در تدوین و تصویب بخشنامه های جبرانی ارز در حوزه توزیع و مشاوران بود.

سندیکای صنعت برق ایران در سال 97 نه تنها در میان 220 تشکل اقتصادی و با ارزیابی قریب به 250 فاکتور مختلف در حوزه انجمن های کسب و کار به عنوان برترین تشکل اقتصادی کشور برگزیده شد، بلکه توانست با تهیه و ارائه گزارش‌های تحلیلی و پژوهشی ارزشمند در حوزه‌های مختلف، به نقطه اتکای ویژه‌ای برای وزارتخانه‌های نیرو و صمت، کمیسیون های صنایع و انرژی مجلس، سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای سیاستگذار بدل شود.

در حال حاضر سندیکا، تشکلی است که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تحلیل بودجه و یا شرایط و چالش‌های مالی صنعت برق به گزارش‌های سندیکا اتکا کرده و آنها را منتشر می‌کند و وزارت نیرو و توانیر برای هر اقدامی در حوزه صنعت برق از سندیکا نظرخواهی می‌کنند.

در طول همین سال پر افت وخیز، سندیکا با درک اهمیت و میزان اثرگذاری اتاق‌های بازرگانی در سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور، نسبت به برنامه‌ریزی منسجم و معرفی کاندیداهای صنعت برق نیز اقدام کرد که در نهایت به انتخاب شش نماینده این صنعت در اتاق های بازرگانی تهران، کرمان، اصفهان و خراسان منجر شد.

بدون شک این موفقیت‌ها به جز در سایه یکدلی، انسجام و همراهی شرکت‌های عضو به عنوان نبض تپنده سندیکا قابل دسترس نبود. سندیکا مفتخر به حضور، همدلی و مشارکت بیش از 520 شرکتی است که در توسعه صنعت برق نقشی غیرقابل انکار دارند.

لذا ما در آستانه سال 98 بیش از هر زمان دیگری خود را مکلف و موظف به احقاق حقوق حقه اعضای خود می‌دانیم و بر این باوریم که در شرایط حاضر که شرکت‌های عضو دشوارترین روزهای کاری خود را سپری می‌کنند و تحت فشار عوامل اقتصادی مختلف هستند، انجام صحیح و موثر مسئولیت‌ها و تکالیف تشکلی در قالب یک فعالیت گروهی و منسجم، مهمترین رسالت ما و روزنه امیدی برای حل مشکلات اعضا و یا حداقل کاهش هزینه‌های ناشی از بحران است.

در آستانه سال جدید، علیرغم اینکه پیش‌بینی آنچه که پیش روست دشوار است و به زعم کارشناسان سالی سخت و پر از بیم و ابهام در پیش خواهیم داشت، اما بدون امید نمی‌توان به استقبال روزهای تازه رفت.

ما در سندیکای صنعت برق ایران مهیای روزهای سخت هستیم و امیدواریم که با همدلی، مشارکت و انسجام شرکت‌های عضو بتوانیم در سال آینده، سختی‌ها را پشت سر گذاشته و صنعت برق را به روزهای رونق و توسعه بازگردانیم. سال آینده بی شک در کنار همه دشواری هایش، آزمون وفاق و همصدایی صاحبان کسب و کار است. لذا سندیکا بیش از هر زمان دیگری به حضور و همراهی اعضای خود امید بسته است تا در سایه این همراهی همدلانه بتواند اقداماتی موثر در راستای حل مشکلات و کاهش ابعاد  بحران صنعت برق شکل دهد.

امروز در واپسین روز سال 1397 ضمن شادباش برای سال نو و آروزی موفقیت، شادکامی و برکت برای همه فعالان صنعت برق، تلاش، وفاق و انسجام برای حفظ و اعتلای صنعت برق را سرلوحه فعالیت‌های سندیکا در سال 98 قرار می دهیم و با امید به استقبال بهار می‌رویم.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.