موفقیت شرکت یراق‌آوران پویا در تولید دو محصول دانش‌بنیان جدید

شرکت یراق‌آوران پویا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو سندیکا با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری موفق به تولید دو محصول دانش‌بنیان جدید شد.
موفقیت شرکت یراق‌آوران پویا در تولید دو محصول دانش‌بنیان جدید
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۲/۲۱






شرکت یراق‌آوران پویا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو سندیکا با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری موفق به تولید دو محصول دانش‌بنیان جدید شد.

علیرضا فیض‌زاده، مجری طرح، محصولات تولیدی این شرکت را " دمپر ۶ رزونانسه" و " اسپیسر دمپر ۶ باندله" با کاربرد در خطوط انتقال نیرو و پست‌های فشار قوی شرکت‌های برق منطقه‌ای دانست و گفت: کار اصلی دمپر ۶ رزونانسه مانند انواع دیگر محصولات دمپر، جذب ارتعاشات آئولین است و استفاده از این نوع دمپر به دلیل بهبود عملکرد علاوه بر بالا بردن کیفیت، باعث نگهداری بهتری از خطوط انتقال نیرو می‌شود .

فیض‌زاده خاطرنشان کرد: محصولات دمپر ۶ رزونانسه، اسپیسر دمپر ۴و ۶ باندله و اسپیسر بین فازی و مقره کامپوزیتی تا سطح ۵۰۰ کیلو ولت محصولاتی جدید در شرکت هستند و عمده مصرف برخی از این محصولات در پروژه‌های صادراتی از جمله خطوط انتقال نیروی کشور پاکستان است .

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با اتمام تست‌های نوعی مقره‌های کامپوزیتی ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت در کشور اسپانیا بتوانیم منشأ خدمات بیشتری در عرصه ارتقای کیفی خطوط انتقال نیروی کشور باشیم .

مجری طرح اظهار کرد: دمپر ۶ رزونانسه با مسنجر فولاد ضد زنگ یکی از پروژه‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت به واسطه مشکلات موجود در خصوص خوردگی و کاهش عملکرد دمپرها در مناطق خاصی از کشور پاکستان بود که مطالعه و ساخت آن موجب افزایش چشمگیر عملکرد دمپرهای نصب شده در طولانی مدت شد .

وی با بیان اینکه به دلیل نبود تقاضا و پروژه‌های مشابه در کشور عملاً مطالعه و تولید بخشی از محصولات دانش‌بنیان شرکت صرفاً با نگاه صادرات انجام پذیرفته است، یادآور شد: در آینده بخشی از ظرفیت تولید محصول دانش‌بنیان اسپیسر دمپر ۴ باندله و ۶ باندله جهت پروژه‌های توسعه‌ای داخل کشور مورد استفاده می‌گیرد .

فیض‌زاده درباره صادرات این محصول دانش‌بنیان با اشاره به تحویل بیش از ۲۵ پروژه به کشور پاکستان و صادرات محصولات به ۱۵ کشور دیگر از جمله سریلانکا، مجارستان، عمان، عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، اتیوپی، الجزایر، بنگلادش، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، عربستان و سوریه، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل تشدید تحریم‌ها و عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی، صادرات این شرکت به شکل محسوسی کاهش یافته است که امیدواریم با رفع موانع موجود روند پیشین صاردات از سر گرفته شود .

وی همچنین با بیان اینکه کشور در این حوزه هیچ‌گونه وارداتی ندارد، خاطرنشان کرد: با تولید این محصولات دانش‌بنیان ضمن ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان مستعد کشور، با افزایش ظرفیت تولیدی و خرید ماشین‌آلات جدید امیدواریم بتوانیم نقش موثرتری در ایجاد شغل و ارتقای کمی و کیفی محصولات ملی ایفا کنیم .

به گفته این محقق، این محصولات با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شده است. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.