ورود سندیکا برای حل مشکلات پیمانکاران ایرانی در افغانستان

در ابتدای چهل و نهمین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران که نوزدهم خرداد سال جاری در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دبیر سندیکا ارائه شد.
ورود سندیکا برای حل مشکلات پیمانکاران ایرانی در افغانستان
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷







در ابتدای چهل و نهمین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران که نوزدهم خرداد سال جاری در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دبیر سندیکا ارائه شد. در این گزارش به تهیه پیشنهادات سندیکا در خصوص اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، ارائه پیشنهاد سندیکا به وزارت صمت برای تشکیل کارگروه‌های مشترک و راه‌اندازی سامانه توانمندی‌های ساخت داخل، برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سندیکا در تیرماه، تهیه پیشنهاد سندیکا در خصوص اسناد خزانه، هماهنگی با کارگروه‌ بررسی مشکلات کلان اقتصادی در دادستانی کل کشور و بخش مرتبط در قوه قضاییه، میزبانی سندیکا از هیات افغانی و پیگیری تشکیل کارگروه مشترک سندیکا و ساتکاب اشاره شد.


در ادامه تعیین تاریخ مجمع عمومی سالیانه سندیکا بررسی و با توجه به موافقت معاونت تشکل‌های اتاق ایران با برگزاری مجمع در مرداد یا شهریور، مقرر شد تاریخ برگزاری مجمع عمومی سندیکا برای شهریور ماه تعیین شد. البته قرار بر این گذاشته شد که تا پیش از برگزاری مجمع کارگروه بررسی اساسنامه، پیشنهادات خود را جهت بررسی های نهایی به هیأت مدیره ارائه کند.

در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده و مستندات ارائه شده به مرکز ملی رتبه‌بندی ایران و پذیرش سندیکا به عنوان بازوی ارزیابی شرکت‌های حوزه برق و انرژی ارائه و با توجه به اهمیت این دستاورد سندیکا، مقرر شد اقدامات لازم برای نهایی شدن این فرآیند صورت پذیرد. 

بررسی و تبادل‌نظر درباره مشکلات بوجود آمده برای پیمانکاران ایرانی در افغانستان به علت تعطیل شدن آرین بانک در این کشور محور دیگر جلسه بود که مقرر شد در ادامه پیگیری‌هایی که از بانک مرکزی انجام شده است، موضوع از طریق شرکت برشنا برای معرفی بانک جدید و یا ارائه راهکار جایگزین برای حل مشکل بوجود آمده پیگیری شود. همچنین مقرر شد موضوع از سفارت افغانستان در ایران، وزارت امور خارجه و وزارت نیرو افغانستان نیز پیگیری و در این زمینه از ظرفیت‌های رسانه‌ای سندیکا استفاده شود.

با توجه به اینکه اصلاحیه بخشنامه جبرانی ارز در حال نهایی شدن است، مقرر شد نقطه نظرات سندیکا در ویرایش جدید بخشنامه از طریق سازمان برنامه، اتاق بازرگانی و شورای هماهنگی تشکل‌ها پیگیری و همچنین اقدامات لازم برای همکاری موثرتر سندیکا در هیأت اجرایی شورای هماهنگی انجام شود.

در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده برای تهیه ویرایش جدید شرایط عمومی پیمان در شورای هماهنگی و همچنین پیگیری‌های انجام شده برای اجرایی شدن دستورالعمل جبران نوسانات نرخ ارز در قراردادهای توزیع توسط ریاست کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا ارائه و مقرر شد پیگیری‌های لازم با جدیت صورت پذیرد. با توجه به اعلام آمادگی مهندس مهذب‌ترابی برای پیگیری این موضوع، مقرر شد چالش‌های اصلی اعضا در رابطه با شرکت‌های توزیع جهت مذاکره با معاونت هماهنگی توزیع توانیر در اختیار ایشان قرار گیرد.

بررسی گزارش نتایج مکاتبات و مذاکرات سندیکا با شرکت توانیر طی سال  1397 و 1398 محور دیگر جلسه بود که مقرر شد با ارائه توضیحاتی برای هر یک از بخش‌های گزارش، موضوع جهت پیگیری از طریق مدیرعامل توانیر و معاون برق و انرژی وزارت نیرو در اختیار ریاست هیأت مدیره قرار گیرد.

همچنین اولویت­ها و راهبردهای سندیکا در سال 98 که براساس نظرسنجی‌های انجام شده از شرکت های عضو و اعضای هیأت مدیره، توسط معاونت پژوهشی سندیکا تهیه شده است، ارائه و مقرر شد برنامه پیشنهادی دبیرخانه سندیکا برای پیگیری اولویت‌ها در اختیار هیأت مدیره قرار گیرد.



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.