انعکاس معضل قراردادهای نیمه تمام به رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست مشترک کارگروه مجلس سندیکا با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شانزدهم تیر سال جاری در محل مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.
انعکاس معضل قراردادهای نیمه تمام به رئیس مجلس شورای اسلامی
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۲۲







نشست مشترک کارگروه مجلس سندیکا با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شانزدهم تیر سال جاری در محل
مرکز پژوهش‌ها برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه، نمایندگان کارگروه مجلس گزارش جامعی از روند اقدامات انجام شده درخصوص حل معضل قراردادهای نیمه تمام طی سال‌های گذشته با دستگاه‌های ذی ربط ارائه کردند و  با توجه به اینکه تاکنون پس از گذشت سالیان متمادی هیچ اقدام مؤثری برای حل این معضل از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام نشده است، خواستار بررسی و حل این معضل از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شدند. همچنین با عنایت به سابقه خاتمه پیمان‌ها در دستگاههای اجرایی، نمایندگان سندیکای صنعت برق نیز خواستار بررسی این موضوع درخصوص قراردادهای صنعت برق شدند.

نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس پس از استماع نکات مطرح شده از سوی نمایندگان سندیکا، ضمن تایید معضل موجود و مخاطرات بعدی ناشی از آن، حل این مهم را یکی از اساسیترین اقدامات جاری برشمردند.

بررسی عدم اجرای صحیح اقدامات توسط سازمان برنامه و بودجه از دیگر مباحثی بود که در بخش بعدی جلسه به آن پرداخته شد. در نهایت پس از مذاکرات و بررسی‌های انجام شده برای حل معضل مطرح شده، ضمن تاکید نمایندگان مرکز پژوهش‌ها بر اینکه برای حل معضل قراردادها و همچنین خاتمه آنها راه حل وجود دارد، مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس با برگزاری نشست مشترک با نمایندگان وزارت نیرو، توانیر، سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی و سندیکای صنعت برق در مدت زمان محدود طرح خاتمه پیمانها را بررسی و اعلام نظر کند. همچنین مقرر شد این موضوع طی نامهای به ریاست مجلس شورای اسلامی نیز منعکس شود.

 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.