پیگیری جدی اصلاح شاخص‌های تعدیل تجهیزات صنعت برق

پنجاه و یکمین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، شانزدهم تیر سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سندیکا توسط دبیر ارائه شد.
پیگیری جدی اصلاح شاخص‌های تعدیل تجهیزات صنعت برق
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶






پنجاه و یکمین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، شانزدهم تیر سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سندیکا توسط دبیر ارائه شد. در این گزارش به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره جدید هیات‌مدیره شعبه اصفهان سندیکا، جلسه با مدیرعامل و مشاور مدیرعامل ساتکاب و توافقات حاصل شده با این شرکت برای ایجاد کمیته‌های مشترک، پیگیری مطالبات اعضا، تلاش برای جلوگیری از ضبط ضمانت‌نامه‌ها و ارسال پیشنهادات اصلاحی سندیکا در خصوص قرارداد تیپ خرید کالا برای شرکت توانیر اشاره شده بود. همچنین در این گزارش هماهنگی های انجام شده و انعکاس مشکلات بانکی و ضمانت‌نامه‌ای شرکت‌های عضو در افعانستان به شرکت توانیر، اعلام آمادگی سندیکا جهت همکاری به منظور تامین خازن‌های مورد نیاز شرکت برشنا افغانستان، ارائه اولویت‌های پیشنهادی سندیکا برای قرار گرفتن در برنامه‌های دوره جدید کمیسیون انرژی اتاق تهران، پیگیری مشکلات مناقصه دوم خرید یراق‌آلات فوق توزیع و انتقال برق خراسان و همچنین تهیه پیشنهادات در خصوص بخشنامه جبرانی سال 98 و اصلاح شاخص‌های تعدیل سازمان برنامه ارائه شد. هماهنگی های انجام شده با شرکت توانیر برای یکسان‌سازی استفاده از شاخص فلزات در دستورالعمل مابه‌التفاوت فلزات از محورهای دیگر گزارش دبیر بود.

در ادامه جلسه، اعتراض کمیته یراق‌آلات انتقال به نحوه برگزاری مناقصه دوم خرید یراق‌آلات فوق توزیع و انتقال برق خراسان بررسی و مقرر شد این موضوع از طریق شعبه خراسان و همچنین مشاور مناقصه (شرکت مشانیر) پیگیری شود. همچنین با توجه به اینکه علیرغم نشست و توافقات سندیکا با برق خراسان، همچنان مشکلاتی در مناقصات این شرکت وجود دارد، مقرر شد پیگیری موضوع در دستور کار قرار گیرد.

گزارشی از شاخص‌های تعدیل ابلاغی از سوی سازمان برنامه که در برخی فصول مرتبط با صنعت برق با نرخی کاهشی و منفی مواجه بوده، ارائه و مقرر شد سندیکا توقف اجرای بخشنامه مذکور و اصلاح هر چه سریعتر آن را در دستور کار قرار دهد. همچنین  بنا شد سندیکا با هماهنگی کمیته حقوقی و قراردادها موضوع کاهش شاخص‌های تعدیل تجهیزات صنعت برق را با همکاری سایر تشکل‌های حوزه احداث مانند شورای هماهنگی پیگیری کند و این موضوع به دادستانی کل کشور منعکس و از طریق رسانه‌های سندیکا و رسانه‌های عمومی نیز طرح شود.

در بخش دیگری از این جلسه با توجه به اهمیت پیگیری مشکلات صنعت برق، اعضا پیشنهاد کردند که مشابه مکاتباتی که پیشتر برای ریاست جمهوری و رهبری در خصوص چالش‌های صنعت برق و خطر ورشکستگی شرکت‌های فعال این صنعت، انجام شده بود، مجدد با اشاره به اهم چالش‌های اعضا برای سران تصمیم‌ساز کشور از جمله روسای سه قوه و مقام معظم رهبری ارسال شود.

در ادامه توضیحاتی در خصوص پیگیری‌های انجام شده در حوزه تامین اجتماعی توسط ریاست کمیته حقوقی ارائه و عنوان شد. بر همین اساس عنوان شد که در آخرین جلسه دوازده فقره مفاصا حساب متفاوت مربوط به قراردادهای صنعت برق در سال‌های 96 تا 98 به نمایندگان بیمه تامین اجتماعی ارائه شده تا این امکان فراهم شود که فعالان صنعت برق هم مانند صنعت مخابرات تحت یک بخشنامه مشخص با ضریب ثابت، حق‌بیمه قراردادهای پیمانی خود را پرداخت کنند. قرار است تامین‌اجتماعی بر اساس مفاصا حساب‌های ارسال شده و نوع و تنوع قراردادهای صنعت برق در این خصوص تصمیم‌گیری کند .

با موافقت اعضا پیشنهاد شد، سندیکا موضوع مالیات را همانند موضوع بیمه تامین‌اجتماعی در دستور کار خود قرار دهد و آن را از طریق کمیته‌ها، دبیرخانه و هیات‌مدیره به صورت جدی با هدف ایجاد وحدت‌رویه در شیوه اخذ مالیات از شرکت‌های فعال صنعت برق دنبال کند .

در ادامه جلسه گزارشی از پیگیری مطالبات اعضا و بودجه اختصاص یافته از سوی شرکت توانیر به شرکت‌های برق‌منطقه‌ای و توزیع برای پرداخت به اعضای سندیکا ارائه و اشاره شد مطالبات سازندگان و پیمانکاران با اولویت لیست ارائه شده از سوی سندیکا در حال پرداخت به اعضاست. همچنین مقرر شد موضوع تا پرداخت مطالبات با جدیت توسط سندیکا پیگیری شود.

ارائه گزارشی در خصوص قراردادهای متوقف و جاری اعضا محور دیگر جلسه بود که اعلام شد علیرغم توافقات صورت گرفته با شرکت توانیر در خصوص اولویت‌بندی و خاتمه قراردادها، تاکنون اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفته و فسخ قراردادها و ضبط ضمانت نامه‌های شرکت‌های عضو سندیکا همچنان ادامه دارد. بر همین اساس مقرر شد سندیکا پیگیری جدی‌تر این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا گزارش قراردادها و مکاتبات صورت گرفته با توانیر و وزارت نیرو را به وزیر نیرو و مدیران ارشد این وزارتخانه ارائه دهد. در این راستا مقرر شد سندیکا موضوع قراردادهای متوقف را برای جلوگیری از فسخ قراردادهای شرکت‌های عضو با جدیت پیگیری کند. 

در ادامه گزیده‌ای از گزارش مرکز پژوهش‌ها در خصوص چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در صنعت برق که با همکاری سندیکا تهیه شده توسط معاونت پژوهشی سندیکا ارائه و مقرر شد پیگیری محورهای این گزارش بطور جدی در اولویت های سندیکا قرار گیرد. همچنین گزارشی از ویرایش نهایی اولویت‌ها و برنامه‌های سندیکا در سال 98 توسط معاونت پژوهشی ارائه و به تصویب هیأت مدیره رسید.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.