شناسایی ظرفیت دقیق ساخت داخل تجهیزات صنعت برق

پنجاه و دومین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، ششم مرداد سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
شناسایی ظرفیت دقیق ساخت داخل تجهیزات صنعت برق
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۵/۱۴

پنجاه و دومین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، ششم مرداد سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسه قبل هیات‌مدیره توسط دبیر سندیکا ارائه شد. پاسخ برق خراسان به اعتراض کتبی سندیکا در خصوص نحوه برگزاری مناقصه یراق‌آلات انتقال، پیگیری اصلاح و بازبینی شاخص‌های تعدیل تجهیزات صنعت برق از سازمان برنامه و قرار گرفتن این موضوع در دستور کار شورای هماهنگی تشکلها، ارسال گزارش چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در بخش صنعت برق در سال 98 که با همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و سندیکا تهیه شده به روسای قوا و نهادهای حاکمیتی مرتبط، پیگیری مطالبات اعضا و گزارش عدم همکاری برخی از برق‌های منطقه‌ای و توزیع به خصوص توزیع خوزستان به توانیر، نهایی شدن موضوع پذیرش سندیکا در مرکز رتبه‌بندی اتاق برای رتبه‌بندی شرکت‌های فعال در صنعت برق و ماشین آلات و صنایع فلزی، برگزاری جلسات با ساتکاب برای تشکیل کمیته‌های مشترک بخشی از گزارش اقدامات سندیکا بود.

در این گزارش همچنین به ارائه پیشنهاد تدوین استراتژی توسعه صنعت برق به موسسه مطالعات و پژوهش‌های وزارت صمت، برگزاری مجامع عمومی سالیانه شعب خراسان و اصفهان، برگزاری جلسه کارگروه استفاده از ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید و هماهنگی‌های انجام شده با دو کارگزاری معتبر برای استفاده از ابزارهای بازار سرمایه در صنعت برق و ارائه خدمات مرتبط به اعضا اشاره شد.

در ادامه با توجه به انتشار آگهی فراخوان ارزیابی و تایید صلاحیت یراق‌سازان از سوی شرکت توانیر گزارشی از سوی ریاست کمیته ارزیابی و تشخیص صلاحیت در خصوص اقدامات صورت گرفته ارائه و مقرر شد برای بازنگری در شاخص‌های ارزیابی از کمک کمیته مشاوران و ظرفیت‌های کارشناسی نمایندگان کمیته‌های مرتبط استفاده شود.

همچنین گزارشی از برگزاری جلسات مشترک سندیکا با سازمان تامین اجتماعی، شرکت توانیر و اتاق بازرگانی تهران در خصوص طرح استانداردسازی حق بیمه قراردادها و پیگیری‌های صورت‌گرفته در این خصوص توسط ریاست کمیته حقوقی و قراردادها ارائه شد. طبق این گزارش مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از ادارات کل بیمه‌ای استان‌ها خواسته پنج نمونه از تصویر قراردادهای مربوط به پروژه‌های خطوط انتقال نیرو و نصب و راه‌اندازی پست‌های انتقال نیرو که بر اساس بخشنامه 5/14 جدید درآمد محاسبه و منجر به صدور مفاصا حساب شده‌اند، به همراه مستندات ارسال کنند تا نسبت مزد به کل کارکرد در قراردادهای مذکور محاسبه و طرح استانداردسازی حق‌بیمه قراردادها بررسی و تعیین تکلیف شود.

بررسی چالش‌هایی که عدم تعریف دقیق ساخت داخل برای سازندگان، پیمانکاران و مشاوران ایجاد کرده است، محور بعدی جلسه بود که مقرر شد بمنظور تشخیص ظرفیت دقیق ساخت داخل در صنعت برق، با تشکیل کارگروه، برنامه‌ریزی لازم برای همکاری با وزارت صمت انجام شود. از اینرو بنا شد کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیته‌های ساخت داخل، مشاوران، بازرگانی، پیمانکاران، تشخیص صلاحیت تشکیل و این موضوع را پیگیری نماید. همچنین مقرر شد کارگروه فوق با کارگروه تعرفه تلفیق و ضمن ارزیابی میزان عمق ساخت داخل تجعیزات صنعت برق، تعیین تعرفه‌ها را با مشارکت نمایندگان کمیته‌های مرتبط انجام دهد. تاکید شد تا زمان شکل‌گیری کارگروه فوق و تهیه چارچوب‌های لازم، موارد و استعلام‌های ارجاع شده به سندیکا در خصوص ظرفیت ساخت داخل، مانند گذشته از طریق کمیته ساخت داخل مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه گزارشی از جلسه سندیکا با معاون پیشتیانی توانیر برای پیگیری قراردادهای متوقف و موافقت توانیر با ایجاد هیات سه‌نفره برای بررسی قراردادهای متوقف و حضور سندیکا در کارگروهی ذیل این هیات با هدف ایفای نقش موثر در تعیین تکلیف قراردادها ارائه و تاکید شد که پیگیری مصوبات این جلسه می‌تواند برای اعضا کارگشا واقع شود. از اینرو مقرر شد پس از مبادله صورتجلسه، پیگیری‌های لازم برای پیگیری جزئیات توافقات و تشکیل کارگروه‌های توافق شده صورت پذیرد.

بخش بعدی جلسه به ارائه گزارشی از برگزاری مجامع عمومی سالیانه شعب سندیکا اختصاص داشت و مقرر شد گزارش‌های عملکرد، مالی و بازرس شعب به همراه آیین‌نامه مربوطه در اختیار هیات مدیره قرار گیرد و به منظور بررسی دقیقتر عملکرد شعب موضوع در دستور جلسه بعدی هیات‌مدیره قرار گیرد. همچنین اعلام آمادگی انجمن صنفی پیمانکاران توزیع برق خوزستان برای ایفای نقش نمایندگی سندیکا در استان خوزستان مطرح و مقرر شد جلسه‌ای با نمایندگان آن انجمن در این خصوص برگزار و تصمیم‌گیری لازم صورت پذیرد.

در پایان جلسه نیز گزارشی از برگزاری نشست مطبوعاتی سندیکا با اصحاب رسانه در 17 تیرماه و انعکاس آن در رسانه‌ها و جراید کثیرالانتشار ارائه و به تاثیرگذاری آن بر رویکردهای اخیر سازمان برنامه برای تعامل بیشتر با سندیکا اشاره شد.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.