طرح چالش‌های واحدهای تولیدی صنعت برق در کمیسیون انرژی اتاق تهران

جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران صبح روز دوشنبه، 14 مرداد با موضوع بررسی چالش‌های ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و صنعت برق برگزار شد.
طرح چالش‌های واحدهای تولیدی صنعت برق در کمیسیون انرژی اتاق تهران
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۵/۱۵

جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران صبح روز دوشنبه، 14 مرداد با موضوع بررسی چالش‌های ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و صنعت برق برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون انرژی اتاق و نمایندگان وزارت صمت و وزارت نفت و تشکل‌های مرتبط برگزار شد، نمایندگان سندیکا اهم چالش‌های واحدهای تولیدی صنعت برق و راهکارهای پیشنهادی را که با کمک کمیته حمایت از ساخت داخل سندیکا تهیه شده بود، ارائه کردند.

چالش‌های تامین مواد اولیه، ثبت سفارش و تخصیص ارز، نقل و انتقال ارز، مشکلات اعتبار اسنادي ریفاینانس و یوزانس، اجرایی نشدن اعتبارات اسنادی ریالی، متناسب نبودن تعرفه‌های گمرکی‌، واردات کالای دارای مشابه ساخت داخل، ممنوعیت واردات برخی مواداولیه واحدهای تولیدی، غیرواقعی بودن قیمت‌پایه صادراتی برخی تجهیزات صنعت برق، عدم امکان دریافت گواهی‌نامه‌های تست تجهیزات به علت تحریم، عدم همکاری صندوق‌ها با تهاتر مطالبات شرکت‌ها، توجیه‌ناپذیر بودن سقف تسهیلات سرمایه در گردش، مطالبات معوق از کارفرمایان دولتی و موضوع بیمه و مالیات، اصلی‌ترین چالش‌هایی بودند که توسط نایب رئیس و دبیر سندیکا مطرح شد.

ایجاد یک کارگروه مشترک با وزارتخانه‌های صمت و نیرو و برگزاری جلسات مستمر به منظور چاره‌اندیشی برای مشکلات بنگاه‌های تولیدی صنعت برق در شرایط کنونی اقتصاد کشور، توجه حداکثری تمامی نهادهای مرتبط برای تحقق قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی کشور، حمایت هدفمند از محصولات ساخت داخل صنعت برق با تعریف دقیق ساخت داخل، ایجاد وحدت رویه در دولت و دستگاه‌های اجرایی، اصلاح تعرفه‌های گمرکی با رویکرد حمایت واقعی از ساخت داخل و ایجاد مشوق‌های هوشمند در ارتقاء سطح کیفی محصولات داخلی بخشی از راهکارهایی بود که توسط نمایندگان سندیکا ارائه شد.

از اینرو مقرر شد که این موضوعات از سوی اتاق بازرگانی تهران به دولت منعکس شود و به همت اتاق تهران و با محوریت سندیکای صنعت برق، همایشی تحت عنوان ساخت داخل تجهیزات صنعت برق برگزار شود. همچنین مقرر شد سندیکا طی جلسه‌ای میزبان رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران باشد تا با بررسی چالش‌های موجود، راهکارهای حل چالش‌های این صنعت شناسایی و برای پیگیری آنها برنامه‌ریزی شود.

در پایان این جلسه از رویکرد سندیکا برای پیگیری جدی و مستمر مشکلات اعضا و همچنین ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های حرفه‌ای از چالش‌های فعالان صنعت برق به همراه راهکارهای پیشنهادی تقدیر شد. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.