ایران به هاب تعمیرات ترانسفورماتورها در خاورمیانه تبدیل شده است

عضو سندیکای صنعت برق با اشاره به اینکه ایران قدرت اول ساخت و بازسازی ترانسفورماتورهای قدرت و توزیع برق در منطقه را داراست، گفت: بزرگترین نقطه ضعف تعمیرات ترانس نداشتن تجربه کافی در زمینه بازاریابی بین‌المللی و مشکلات گمرکی و بانکی است.
ایران به هاب تعمیرات ترانسفورماتورها در خاورمیانه تبدیل شده است
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۶/۱۱ / منبع:منبع: خبرگزاری فارس

آرش آقایی‌فر، مدیرعامل شرکت الوند توان انرژی در مراسم رونمایی از دویستمین ترانس بازسازی شده در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سندیکای برق با تأکید بر اینکه ایران در حال حاضر قدرت اول ساخت و بازسازی ترانسفورماتورهای قدرت و توزیع برق در منطقه است، گفت: ایران به فناوری تولید و بازسازی انواع ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت برق دست یافته است به طوری که هم اکنون متخصصان ایرانی در دو زمینه ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورها در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته و رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

 

آقایی‌فر با اشاره به اینکه می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که ایران در زمینه ساخت و بازسازی انواع ترانسفورماتورهای شبکه برق فاصله‌ای با رقبای بین‌المللی خود ندارد، ادامه داد: در زمینه فناوری‌های مرتبط با ترانسفورماتورهای قدرت به طور قطعیت می‌توانیم بگوییم که در میان رقبا حرفی برای گفتن داریم و در میان این کشورها در زمره رده اول‌ها در زمینه فناوری‌های مرتبط با ترانسفورماتورها هستیم.

* فناوری تعمیر ترانسفورماتورهای های‌تک را در اختیار داریم

این عضو سندیکای صنعت برق خاطرنشان کرد: ایران و متخصصان صنعت برق به فناوری تعمیرات ترانسفورماتورهای های‌تک شبکه برق دست یافتند. بنابراین دیگر زمان حضور متخصصان خارجی برای انجام تعمیرات ترانس‌های برق در ایران گذشته است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان گفت که متخصصان ایرانی توانسته‌اند از رقبای خود در منطقه حتی در برخی موارد در این صنعت پیشی بگیرند، اضافه کرد: قطعه‌سازان در صنعت ترانسفورماتور نیز پیشرفت‌های خوبی داشتند به طوری که آنها نیز به خودکفایی رسیده‌اند و اکنون در منطقه خاورمیانه در رتبه نخست قرار دارند .

* نقاط قوت شرکت‌های ایرانی در صنعت ترانسفورماتورها

آقایی‌فر در پاسخ به این سؤال که در چه زمینه‌ای ایرانی‌ها نقطه قوت در این صنعت دارند، گفت: هزینه پایین تعمیرات انواع ترانس و الکتروموتورهای صنعتی از جمله نقاط قوت صنعت ترانس ایران است به طوری که در حال حاضر تعمیرات ترانس در ایران با یک سوم هزینه نسبت به سایر رقبای منطقه انجام می‌شود.

عضو سندیکای صنعت برق گفت: ارائه گارانتی و تضمین و استفاده از قطعات با کیفیت در تعمیر ترانس‌های برق نیز از دیگر نقاط قوت شرکت‌های ایرانی است پس همه این موارد باعث می‌شود تا ایران از پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به هاب تعمیرات ترانسفورماتورها و انواع الکتروموتورها در منطقه خاورمیانه برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 شرکت معتبر در زمینه تعمیرات ترانس در داخل کشور فعالیت می‌کنند اما اگر بخواهیم نقطه ضعفی در این صنعت را معطوف به شرکت‌های داخلی عنوان کنیم باید بگوییم که نقطه ضعف این صنعت نداشتن تجربه کافی در زمینه بازاریابی بین‌المللی و مشکلات گمرکی و بانکی است که قطعاً با رفع این مشکلات می‌توان با گرفتن سفارش تعمیرات ترانس از کشورهای دیگر ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کرد.

* توان بالای شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازارهای صادراتی

همچنین در این مراسم، سیدزمان حسینی معاون هماهنگی انتقال توانیر گفت: دستاوردهای فنی و تخصصی ایران در زمینه ساخت و تعمیرات انواع ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت در منطقه قدرت اول است.

وی از توان بالای شرکت‌های فنی و مهندسی ایران برای حضور در بازارهای صادراتی سخن گفته و اعلام کرد: توانیر از شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی حمایت لازم را انجام خواهد داد.


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.