اساسنامه جدید سندیکای صنعت برق ایران تصویب شد

اساسنامه جدید سندیکای صنعت برق ایران تصویب شد
اساسنامه جدید سندیکای صنعت برق ایران تصویب شد
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده سندیکای صنعت برق ایران، 25 شهریور سال جاری با حضور نمایندگان بیش از 150 شرکت عضو سندیکا، مسئولان این تشکل و نماینده اتاق بازرگانی ایران در محل این اتاق برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهندس علی بخشی، رئیس هیأت مدیره ضمن تقدیر از حضور اعضا در مجمع با اشاره به مشکلات فعالان بخش خصوصی صنعت برق در شرایط اقتصادی امروز گفت: سال گذشته سال سختی بود و مشکلات کماکان وجود دارد، در این شرایط برای عبور از چالش‌های موجود نیاز به همدلی بیشتری داریم تا با کمک هم بتوانیم مسائل را حل کنیم.

وی در ادامه به تلاش‌ها و اقدامات سندیکا درحل مشکلات اعضا اشاره و تاکید کرد: سندیکای صنعت برق ایران در سال گذشته به طور جدی به دنبال حل مسائل اعضا بوده و چالش‌ها را از مجرای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مانند مجلس، وزارت نیرو، توانیر و ... پیگیری کرده است.

رئیس هیات مدیره سندیکا با اشاره به بررسی قرارداد تیپ در معاونت توزیع توانیر گفت: قراردادهای تیپ که بخشی از مسائل فعالان صنعت برق ناشی از آنهاست، مصوبه هیات مدیره توانیر برای ابلاغ قرارداد تیپ اخذ شده و طبق دستور معاون هماهنگی توزیع این شرکت، پیاده سازی و اجرای قرارداد تیپ برای شرکت های توزیع الزامی شده است. امیدواریم که با اجرایی شدن قرارداد تیپ بخشی از مشکلات اعضا در رابطه با شرکت‌های توزیع رفع شود.

مهندس بخشی در ادامه به اقدامات سندیکا در خصوص پیگیری مطالبات اعضا اشاره و تصریح کرد: هر چند در بخش مطالبات تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با تلاش‌های انجام شده 2400 میلیارد تومان از مطالبات وصول شده است. در این مسیر برق‌های منطقه‌ای و برخی شرکت‎های توزیع همکاری خوبی داشتند. البته چند شرکت توزیع هم حاضر به همکاری نشدند که گزارش همه این موارد به توانیر و وزارت نیرو ارسال شده است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که سندیکا بر اساس فهرست مطالبات اعلام شده از سوی شرکت های عضو، این موضوع را به صورت موردی و با اخذ تاییدیه از سوی شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق پیگیری کرده، تصریح کرد: سندیکا در اخذ مطالبات بر اساس لیست اعلامی شرکت ها به نتایج خوبی دست یافته هر چند هنوز هم در این حوزه به پیگیری های گسترده تری نیاز داریم.

وی افزود: در مورد قراردادهای جاری هم که به علت نوسانات نرخ ارز با چالش‌های زیادی مواجه شده‎اند، پیگیری‌های لازم از طریق نهادهای ذیربط صورت گرفته است و در مرحله جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات هستیم که با مشارکت اعضا در این مسیر، کار را به جد دنبال می‌کنیم تا به نتیجه قابل قبولی برسیم.

در ادامه پس از به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای واجد شرایط، از حاضرین خواسته شد تا هیات رییسه را برای اداره جلسه انتخاب کنند که با رأی اعضای حاضر در مجمع، مهندس بخشی به ‌عنوان رئیس هیأت رئیسه، مهندس رهنما به ‌عنوان نایب رئیس، مهندس فارسی و مهندس سعادتی به‌عنوان ناظران و مهندس باقری به‌عنوان منشی جلسه تعیین شدند.

در ادامه، سپهر برزی‌مهر، دبیر سندیکا طبق دستور جلسه مجمع، گزارش عملکرد سندیکا در سال 97 را در محورهایی شامل پیگیری رفع مشکلات قراردادی اعضا، مطالبات، پیگیری مشکلات اعضا از طریق مجلس، مالیات، بیمه تامین اجتماعی، توسعه صادرات صنعت برق، فهارس بهای برق و شاخص‌های تعدیل، پیگیری مشکلات تامین مواد اولیه و سازندگان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تشخیص‌صلاحیت و ... ارائه کرد.

وی همچنین گزارش هایی درباره فعالیت کمیته‌های تخصصی، پژوهش و آموزش در سندیکا، پیگیری منافع اعضا از طریق رسانه‌های سندیکا ارائه کرد. خلاصه ای از فعالیت شعب سندیکا، دستاوردهای شعبه‌های اصفهان و خراسان و برنامه‎های آتی این دو شعبه از دیگر محورهای گزارش دبیر سندیکا بود.

دبیر سندیکا در ادامه اهداف و برنامه های سندیکای صنعت برق ایران در سال 1398 را تشریح کرد و گفت: احقاق حقوق صنفی اعضا از طریق اصلاح ساختار حقوقی مبادلات بین دولت و بخش خصوصی صنعت برق، بهبود شرایط و نحوه پرداخت مالیات و بیمه تامین اجتماعی، طرح اصلاح ساختار اقتصاد برق، تسهیل دسترسی به ارز مورد نیاز شرکت‌های بخش خصوصی، بازارسازی و رونق بخشی کسب و کار اعضای سندیکا در داخل و خارج و ... از جمله اهداف سندیکا در سال 98 هستند.

در ادامه دکتر میرصدری، بازرس سندیکا به ارائه گزارشی از عملکرد مالی سندیکا پرداخت و تمامی مباحث مالی این تشکل را با جزئیات کامل برای اعضای حاضر در مجمع تشریح کرد.

در انتهای جلسه مجمع، صورت‌های مالی ارائه شده از سوی سندیکا با اکثریت آرا تصویب شده و انتخاب بازرس نیز برای دوره بعد به رأی گذاشته شد. مهندس شجاعی و مهندس میرصدری دو کاندیدای بازرسی دوره بعد سندیکا بودند که دکتر میرصدری با بیشترین رأی به‌ عنوان بازرس اصلی و مهندس شجاعی به‌عنوان بازرس علی‌البدل سندیکا انتخاب شدند

همچنین با رای اعضا روزنامه دنیای اقتصاد مجدداً به‌عنوان روزنامه رسمی سندیکا انتخاب شد و بودجه سال 98 سندیکا که در گزارش مالی ارائه شد، با اکثریت آرا به تصویب رسید. در نهایت ویرایش جدید اساسنامه سندیکای صنعت برق ایران با اکثریت آرا به تصویب اعضای حاضر رسید.

شایان ذکر است شرکت‌های تولیدی رعد، تامین سیستم‌های کنترل و مخابرات ایران، سیم و کابل ابهر، نوآوران برق آریا و تامین تجهیزات برق و فولاد تکاب از حامیان مالی مجمع سندیکا بودند. 


 


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.