تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده کارفرمایان مدیون

با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی شرایط ویژه ای در دوره زمانی محدود برای تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده کارفرمایان مدیون فراهم شد.
تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده کارفرمایان مدیون
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۷/۲۷

در بخشنامه (شماره 1000/1401/6791 مورخ 1401/06/14 سازمان تامین اجتماعی) میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مدیران کل تامین اجتماعی استان ها آمده است:

با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و در راستای تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی، همچنین به منظور مدیریت موثر بر وصول مطالبات معوق و مساعدت به کارفرمایان مدیون از طریق تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده و در اجرای مصوبه شماره 1100/1401/920 مورخ 1401/05/02 موضوع بند «۴» دو هزار سی و پنجمین صورتجلسه مورخ 1401/05/02 هیات مدیره سازمان توجه ادارات کل استان‌ها و واحدهای اجرایی تابعه را به رعایت نکات ذیل جلب می‌نماید:

۱- تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده تا تاریخ 1401/05/02 (مصوبه هیات مدیره) که قبلاً تقسیط و هر بار به دلیل عدم ایفای تعهدات، دیون تقسیط شده تبدیل به حال گردیده است، صرفاً برای یکبار لغایت اسفند ۱۴۰۱ امکان‌پذیر می‌باشد.

۲- مشمولین: کلیه کارفرمایان، اعم از حقیقی و یا حقوقی دولتی و غیردولتی که بدهی کارگاه را تقسیط نموده و به دلیل بحران مالی و عدم تادیه اقساط در سررسیدهای مقرر، بدهی‌های مربوطه تا تاریخ مصوبه فوق‌الاشاره تبدیل به حال گردیده است.

۳- تشخیص آثار بحران مالی کارفرمایان مشمول بخشنامه بر اساس ارائه مدارک و مستندات ارائه شده توسط کارفرما، منوط به تایید از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر شورای تامین استان، کمیته‌های بحران استانی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خواهد بود.

۴- دلایل ابرازی می‌بایست پس از بررسی به تایید مسئولان مربوطه در ادارات کل ستادی استان و شعب تابعه رسیده باشد.

۵- نحوه انجام تقسیط بدهی و تعیین تعداد اقساط بدهی وفق مفاد بخشنامه شماره ۱۰۳۹۲/۹۶/۱۰۰۰ مورخ 1396/09/26 موضوع تفویض اختیار و تقسیط دیوان قطعی با رعایت کامل فصل هشتم بخشنامه تنقیح و تلخیص اجرائیات به شماره ۳۳۸۸/۱۴۰۰/۱۰۰۰ مورخ 1400/03/24 به استناد بند (۲ و ۳) قسمت (الف) صورت می‌پذیرد.

۶- مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات موظف است تمهیدات لازم جهت تقسیط مجدد بدهی کارفرمایان مشمول این بخشنامه را در سیستم مکانیزه شعب فراهم آورد.

مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل وصول حق بیمه، حقوقی و قوانین، مدیریت فناوری و تحول دیجیتال، مدیران کل، معاونین بیمه‌ای، روسا و کارشناسان ارشد وصول حق بیمه و اجرائیات، فناوری اطلاعات ادارات کل استان‌ها، روسا، معاونین بیمه‌ای و مسئولین وصول حق بیمه و اجرائیات و فناوری اطلاعات شعب می‌باشند.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.