کارنامه چهار ساله کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران

معاونت امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شرح عملکرد کمیسیون‌های مشورتی و تخصصی اتاق تهران را در قالب گزارشی مجلد منتشر کرد.
کارنامه چهار ساله کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران
تاریخ : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران ضمن اشاره به انتشار گزارش عملکرد کمیسیون‌های 9گانه اتاق‌های بازرگانی تهران، از برگزاری جلسات هم‌اندیشی در قالب 581 جلسه رسمی و کارگروه­های مربوطه، تهیه 261 گزارش کارشناسی، صرف 50850 نفرساعت کار کارشناسی  و 484 موضوع پیرامون چالش‌های فعالان اقتصادی طی 788 مرتبه تعامل با ذی­نفعان خبر داد.

مریم فدایی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی پایتخت هم از نظر کیفی و هم کمّی باید بتواند نقش حمایتی خود را از منافع کنش‌گران اقتصادی ایفا کند، افزود: در ساختار سازمانی اتاق بازرگانی تهران ترکیبی از 60 نفر از نخبگان اقتصادی اعم از نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان منتخب دولت پیش‌بینی شده که به نوع خود ترکیبی منحصر به فرد در بین اتاق­های بازرگانی سراسر کشور است. از این رو، بهره‌گیری از ظرفیت مذکور، ایجاد ترکیبی از کمیسیون­های تخصصی با اهداف مشخص و همچنین پیش‌بینی و مقابله با چالش­های پیش روی اقتصادی را ضروری جلوه داد.

او افزود: توجه به منافع و ملاحظات ذی‌نفعان اتاق تهران، خصوصاً فعالان اقتصادی در 4 حوزه کلان بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی در هر یک از دوره‌های 9گانه هیات نمایندگان اتاق تهران ترکیبی از عناوین، جهت ایجاد کمیسیون­های ذیربط را الزام‌آور و دقت در ترکیب اعضاء و نیز حضور مؤثر هیات نمایندگان در برگزاری جلسات مربوطه، میزان کارایی و دستیابی به اهداف را تضمین می‌کرد.

فدایی در ادامه با اشاره به انتشار گزارشی از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی و هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: کمیسیون­های تخصصی اتاق بازرگانی تهران به عنوان اتاق فکر و بازوی مشورتی بخش خصوصی در حوزه­های گوناگون، همواره در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب، به منظور شناسایی و واکاوی مشکلات موجود در نظام اقتصادی، عارضه­یابی محیط کسب‌وکار و ارائه راهکارهای متناسب با شرایط اقتصادی کشور، زمینه رفع موانع، رشد و توسعه بنگاه­های اقتصادی را فراهم کنند.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران توضیح داد: کمیسیون­های تخصصی، طی چهار سال فعالیت خود و به‌رغم مواجهه با بیماری کرونا، با برگزاری جلسات هم‌اندیشی در قالب 581 جلسه رسمی و کارگروه­های مربوطه، تهیه 261 گزارش کارشناسی، صرف 50850 نفرساعت کار کارشناسی و 484 موضوع پیرامون چالش‌های فعالان اقتصادی طی 788 مرتبه تعامل با ذی­نفعان، به بررسی موضوعات و مطالبه حقوق اعضای خود پرداخته و بیش از 160 مکاتبه رسمی با مقام معظم رهبری، روسای سه قوه، وزرا و معاونان و سایر سازمان­های ذی‏ربط، به منظور انعکاس موانع فضای کسب‌وکار و مشکلات فعالان اقتصادی و ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت­های مربوط به هیات نمایندگان گفت: در نشست‌های هیئت نمایندگان نیز، موضوعات مورد توجه و چالش‌برانگیز روز اقتصاد و فضای کسب‌وکار کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و طی برگزاری 48 نشست رسمی هیات نمایندگان 82 مرتبه با ذی‌نفعان خود در دولت، نهادهای حاکمیتی، خبرگان و صاحب‌نظران اقتصادی تعامل کرده‌اند. در عین حال، اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت‏های اجتماعی اتاق تهران 8 مورد، ارائه 37 گزارش تخصصی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، برگزاری 9 نشست صبحانه کاری با مقامات، انعقاد 12 تفاهم‌نامه با سازمان‌های مسئول و صدور بیانیه و اعلام موضع اتاق در خصوص مسائل اقتصادی از اهم دستاوردهای دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران است.

معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان همچنین یادآور شد که کمیسیون­ها از مشارکت فعال و حداکثری اعضای خود و همچنین ظرفیت کارشناسی تشکل­های حرفه­ای، کارشناسان و خبرگان اقتصادی کشور بهره گرفته و به منظور پیشبرد اهداف خود در جهت توانمندسازی و ارتقاء جایگاه بخش­خصوصی واقعی در نظام اقتصادی کشور، تلاش کرده است.

فدایی سپس، ابراز امیدواری کرد که عملکرد این معاونت و گزارش مجلد تهیه شده در این خصوص بتواند نقش بسزایی در هدایت فعالان اقتصادی به سمت تعالی و اثرگذاری کارآمد بخش خصوصی در اقتصاد و همچنین بهبود فضای کسب‌وکار کشور ایفا کند.

گزارش را از اینجا دریافت نمایید. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.