بررسی تاثیر شرایط دوران پساکرونا بر فعالان حوزه صنعت برق

جلسه کمیته سازندگان یراق‌آلات توزیع سندیکای صنعت برق ایران، شانزدهم اردیبهشت به صورت مجازی و از طریق برنامه اسکایپ برگزار شد.
بررسی تاثیر شرایط دوران پساکرونا بر فعالان حوزه صنعت برق
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۲/۲۹

 در ابتدای این جلسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و بروز مشکلات عدیده سیاسـی و اقتصـادی، تاکید شد که شرایط پساکرونا کلیه شرکت‌های تولیدکننده را درگیر کرده و کمبود نقدینگی بخش دولتی در ایفای تعهدات مطالبات شرکت‌های تولیدکننده ضرر عمده‌ای به بدنه تولید و مسائل جانبی نظیر کمبود مواد اولیه و تعدیل نیرو وارد ساخته است. 

در ادامه هر یک از اعضای کمیته به بیان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود  از جمله بازدیدهای ارزیابی شرکت‌های عضو کمیته، عدم رعایت قراردادهای تیپ، فهارس بها و غیره پرداختند. همچنین عنوان شد متاسفانه صدور و تمدید گواهی QC پلان شرکت‌های سازنده یراق‌آلات توزیع که طبق روال دوسالانه پژوهشگاه نیرو با اعلام عدم تغییر در تولیدات و محصول هر کارخانه مجددا تمدید می‌شده است، مدتی است با روند سلیقه‌ای بازدید مجدد بازرسان از سوی پژوهشگاه نیرو علیرغم عدم تغییرات صورت می‌پذیرد. 

بررسی موضوع ارزیابی شرکت‌های عضو کمیته و بازدیدهای بعمل آمده از سوی کمیته ارزیابی و تشخیص صلاحیت سندیکا محور بعدی جلسه بود که نگرانی‌هایی از بابت تیم ارزیابی و روند کارشناسی مطرح شد و رئیس کمیته توضیحات جامعی در خصوص تبحر و کارآزمودگی این تیم و رعایت کلیه اصول و ضوابط راستی‌آزمایی و امتیازدهی ارائه کرد. 

به گفته رئیس کمیته موضوع ارزیابی و تشخیص صلاحیت تا جایی حائز اهمیت بوده است که اکثر شرکت‌های زیرپله‌ای و غیرقانونی مدعی تولید یراق‌آلات توزیع، از درخواست ارزیابی و بازدید انصراف داده‌اند. وی تاکید کرد بررسی دقیق اسناد و مدارک مثبته نظیر اسناد مالکیت و مساحت کارخانه، پروانه بهره‌برداری، لیست بیمه و سایر مستندات شرکت‌های تولیدکننده به مشخص شدن شرکت‌های مدعی تولید در بحث اخذ گواهی شورای مطابقت با استاندارد شرکت توانیر کمک شایانی خواهد کرد.

با توجه به اهمیت موضوع ارزیابی و تشخیص صلاحیت برای اعضا مقرر شد نماینده کمیته سازندگان یراق‌آلات توزیع در کمیته ارزیابی و تشخیص صلاحیت، مقرر شد جلسه‌ای به این منظور برگزار و گزارش جامعی روند ارزیابی‌های انجام شده ارائه شود.

در ادامه مشکلات ارجاعی برخی شرکت‌ها با توانیر درباره معاملات شرکت های توزیع اعم از استعلام و مناقصه بررسی و با توجه به موارد پیش آمده مقرر شد کلیه نامه‌های اعضا در خصوص شرایط عام از طریق کمیته و دبیرخانه سندیکا پیگیری و به مراجع ذیصلاح ارسال شود. 

پیگیری نقطه نظرات کمیته یراق‌آلات توزیع در فهرست بهای توزیع ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه، بررسی وضعیت تعدیل‌ها با در نظر گرفتن مفاد قراردادهای تیپ، کیفیت و چگونگی عملکرد اسناد خزانه، پیگیری راهکارهای سندیکا برای قراردادهای باز از سال 96 تاکنون و ... از دیگر محورهایی بود که در این پایان این جلسه بررسی شد.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.