اولویت اول کمیته تخصصی سازندگان سیم و کابل تعیین شد؛

برنامه‌ریزی و پیگیری برای وصول مطالبات و جرائم دیرکرد

اعضای کمیته تخصصی سازندگان سیم و کابل سندیکای صنعت برق ایران پنجم مرداد ماه سال جاری به منظور تعیین رویکرد‌ها و خط مشی‌های اصلی کمیته، در محل این تشکل تشکیل جلسه دادند.
برنامه‌ریزی و پیگیری برای وصول مطالبات و جرائم دیرکرد
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶

در این جلسه موضوعاتی نظیر تعدیل، وصول مطالبات، تامین مواد اولیه، تعرفه‌ها، رفع تعهدات ارزی، بیمه و مالیات به عنوان چالش‌های اصلی شرکت‌های سازنده سیم و کابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین با توجه به یکطرفه بودن قرارداد تیپ پیشنهاد شد پیش‌نویس این قرارداد توسط واحد حقوقی سندیکا و با مشارکت کمیته‌های تخصصی تنظیم و به وزارت نیرو ارائه شود. 

در این جلسه همچنین به اعلام شاخص‌های تعدیل پس از ۹ ماه اشاره و مقرر شد با توجه به اینکه تعدیل‌های اعلام شده مبنای مناسبی ندارند بررسی و انجام پیگیری‌های لازم به منظور اصلاح شاخص‌ها در دستورکار کمیته قرار گرفته و در کنار آن مساله وصول مطالبات هم به صورت جدی دنبال شود.

در بخش دیگری از این جلسه ضمن اشاره به نوسانات قیمت مواد اولیه، به ویژه فلزات اساسی مانند آلومینیوم، بر لزوم متعادل نگه داشتن پرمیوم تاکید شد. همچنین به این مساله اشاره شد که عدم مشارکت اعضا، دستیابی به اهداف تدوین شده در کمیته را دشوار می‌کند، از این رو بر لزوم جلب مشارکت اعضا و ایجاد همبستگی و همیاری بین آن‌ها به منظور اثربخشی اقدامات و برنامه‌های کمیته تاکید شد.

در این جلسه از موضوع رفع تعهدات ارزی که در سال‌های اخیر به دلیل فقدان ارتباطات بین‌المللی بانک‌های داخلی و ضعف در سیستم بانکی کشور‌های همسایه مشکلات بسیاری را به شرکت‌های تولیدکننده تحمیل کرده، به عنوان یکی از چالش‌های اصلی فعالان این حوزه یاد شد.

همچنین با توجه به تاخیر‌های مستمر شرکت‌های کارفرمایی در بازپرداخت مطالبات شرکت‌های عضو مقرر شد پیگیری وصول مطالبات و جرایم تأخیر در پرداخت به عنوان اولویت‌های اصلی کمیته مد نظر قرار گیرد.

لازم به ذکر است که این کمیته در جلسه دیگری که پیش از این در بیست و یکم تیرماه برگزار شده بود، موضوعاتی نظیر تعرفه‌ها، قرارداد تیپ، ارزش مطالبات، تأخیر در مطالبات، مناقصات معین، ضایعات (سیم، کابل وقرقره)، تعدیل و شرایط زمابندی و تمدید قرارداد‌ها را به عنوان محور‌های اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های این کمیته تعیین کرده و برگزاری یک هم اندیشی با هدف بررسی مشکلات صنعت سیم و کابل و راهکار‌های پیش روی آن را در دستور کار خود قرار داده بودند. ضمن اینکه برگزاری جلسات مشترک بین مدیران شرکت توانیر و هیأت رئیسه کمیته تخصصی سازندگان سیم و کابل و همچنین جلسات فصلی با اعضا به منظور همفکری و ارائه گزارش عملکرد کمیته هم از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.