در دستور کار کمیته تخصصی سازندگان قرار گرفت؛

تدوین نقشه راه توسعه سازندگان صنعت برق کشور

نشست هیات رییسه کمیته تخصصی سازندگان تجهیزات بیست و پنجم مرداد ماه به صورت برخط برگزار شد.
تدوین نقشه راه توسعه سازندگان صنعت برق کشور
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۰۵

در این جلسه که بررسی چالش‌های واحد‌های تولیدی و راهکار‌های پیشنهادی برای عبور از این مشکلات، جزو محور‌های اصلی آن بود، نقشه راه توسعه سازندگان صنعت برق کشور هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین برگزاری مناقصات مربوط به احداث و راه اندازی ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی از سوی شرکت ساتبا مطرح و بر لزوم استفاده حداکثری از توانمندی‌های ساخت داخل در احداث این نیروگاه‌ها تاکید شد.

اعضای هیات رییسه کمیته تخصصی سازندگان سندیکا همچنین ضمن تاکید بر رسالت و ماموریت این تشکل برای رفع چالش‌های فعلی اعضا و توسعه کسب و کار آن‌ها در آینده، به منظور تصمیم گیری و انجام اقدامات موثر در راستای این ماموریت‌ها، اطلاعات مربوط به استعلام‌های صورت گرفته از شرکت‌های سازنده تجهیزات طی سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دادند تا نتایج حاصله به عنوان یکی از محور‌های اصلی برای تدوین برنامه‌های عملیاتی کمیته مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که اعضای هیات رییسه این کمیته در جلسه دیگری که هجدهم تیرماه سال جاری در محل سندیکای صنعت برق ایران برگزار شده بود، پیش‌نویس نامه سندیکا به مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح لایحه تغییر حقوق گمرکی تجهیزات را با محوریت لزوم وجود اختلاف منطقی میان تجهیزات ساخته شده و مواد اولیه به منظور توجیه‌پذیر بودن تولید در داخل تهیه کردند.

در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم حضور اعضای علی البدل به منظور همفکری موثرتر در خصوص موضوعات مربوط به کمیته، مقرر شد گزارش معاونت فنی و امور کمیسیون‌ها و کمیته‌های سندیکا در خصوص چالش‌ها و مشکلات سازندگان و همچنین گزارشات مرتبط با نقشه راه صنعت برق در اختیار اعضای هیات رئیسه قرار گیرد.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.