مجمع عمومی و انتخابات سندیکا شهریور ماه برگزار می‌شود

در نود و یکمین جلسه دوره هفتم هیات ‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران که یازدهم خرداد سال جاری با حضور اعضای هیات مدیره و بازرسین به صورت برخط برگزار شد، درباره برگزاری مجمع عمومی و انتخابات سندیکا تصمیم‌گیری شد.
مجمع عمومی و انتخابات سندیکا شهریور ماه برگزار می‌شود
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات اخیر سندیکا توسط دبیر ارائه شد. در این گزارش به جلسه با ریاست کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، جلسه رئیس هیات ‌مدیره با ریاست قوه قضاییه، پیگیری تعمیم حمایت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای حوزه تولید به پیمانکاران و مهندسان مشاور صنعت برق، پیگیری تشکیل کارگروه مشترک تدابیر ویژه با  قوه قضاییه، ارائه راهکارهای سندیکا برای تحقق شعار سال در صنعت برق به ریاست محترم جمهوری و مقامات ارشد کشور، پیگیری اعلام شرایط فوق‌العاده برای قراردادها به دلیل موج چهارم کرونا از سازمان برنامه و بودجه کشور، مجاز شمرده شدن تاخیرات پروژه‌ها ناشی از شیوع بیماری کرونا از سوی شرکت توانیر پس از پیگیری‌های سندیکا، اشاره شد.

پیگیری اجرای بخشنامه جبرانی نرخ ارز (نوبت سوم) در شرکت‌های توزیع، تلاش های انجام شده برای جلوگیری از برگزاری مناقصات فاقد تعدیل و خارج از چارچوب قرارداد تیپ در حوزه توزیع، پیگیری مطالبات معوق مانده اعضا از توانیر و استعلام آخرین وضعیت مطالبات از شرکت‌های عضو، استعلام قراردادهای مشکل‌دار اعضا با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و برگزاری جلسات مشترک با توانیر و توزیع خوزستان بخش دیگری از گزارش دبیر سندیکا بود. همچنین در این گزارش به پیگیری پرونده تخطی برخی شرکت‌های قطار شهری از قانون حداکثر و ارجاع موضوع به هیأت مربوطه در دولت، پیگیری بروزرسانی تعرفه‌های خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیرو و به تبع آن ابلاغ تعرفه‌های جدید، انعکاس و انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال به معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ارائه مستندات مرتبط در مورد حذف شرکت‌های ایرانی در مناقصات صنعت برق کشور پاکستان به توانیر، استعلام مشکلات اعضا در خصوص ثبت چک در سامانه صیاد و انعکاس به خانه صنعت و معدن و اتاق و عضویت سندیکا در کارگروه بومی‌سازی صنایع انرژی در معاونت علمی ریاست جمهوری نیز اشاره شد. 

در ادامه جلسه با توجه به شرایط کرونا و تاخیری که در برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره جدید هیأت مدیره سندیکا به دلیل محدودیت‌های ناشی از آن بوجود آمده است، پس از بحث و بررسی مقرر شد مجمع عمومی و انتخابات دوره جدید هیات‌مدیره سندیکا در اوایل شهریورماه بصورت حضوری و در فضای باز برگزار شود. با موافقت اعضا مقرر شد کارگروه نظارت بر انتخابات هیات مدیره تشکیل و به نمایندگی از هیأت مدیره، بر امور اجرایی برگزاری مجمع و اقدامات دبیرخانه نظارت کند. همچنین بنا شد دبیرخانه سندیکا گزارشی از اقدامات لازم برای برگزاری مجمع و انتخابات تهیه و در اختیار کارگروه نظارت بر انتخابات قرار دهد. 

در ادامه گزارشی از برنامه‌های سندیکا برای سال ۱۴۰۰ که پس از کسب و اعمال نظرات کمیته‌های تخصصی ویرایش و تکمیل شده از سوی معاون پژوهش و برنامه ریزی سندیکا ارائه و به تصویب هیات مدیره رسید.

محور بعدی جلسه بررسی گزارش انتظارات بخش خصوصی صنعت برق از دولت سیزدهم بود که توسط معاونت پژوهشی سندیکا ارائه شد. پس از بررسی موضوع مقرر شد نقطه نظرات اعضای هیات مدیره در مورد گزارش مذکور تهیه، جمع‌بندی و پس از اعمال نظرات، نهایی و منتشر شود.

با تصمیم و موافقت اعضا مقرر شد سندیکا با هماهنگی سایر تشکل‌های همکار، مشکلات جاری صنعت برق به ویژه در حوزه مطالبات معوق را پیگیری کند. 

در بخش بعدی گزارشی از جلسه سندیکا با ریاست سازمان برنامه و بودجه توسط رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای ارائه و به این مساله اشاره شد که با پیگیری‌ها و تلاش‌های گسترده سندیکا، ماده ۶۸ شرایط عمومی پیمان از برکناری به فسخ تغییر پیدا کرده و این مصوبه تا پیش از پایان خرداد ماه ابلاغ خواهد شد. همچنین تاکید شد که این موضوع دستاورد بسیار موثری برای حل مسائل قراردادهای PC و EPC پیمانکاران صنعت برق خواهد بود. در همین راستا هیات مدیره از عملکرد سندیکا به ویژه همکارانی که در تغییر این ماده قانونی موثر واقع شدند، تقدیر کرد. 

بررسی مشکلات ناشی از عدم ابلاغ فهارس بهای توزیع محور بعدی جلسه بود و بر لزوم پیگیری جدی بخشنامه جبرانی دوم و سوم ارز در حوزه توزیع تاکید شد. در همین راستا و با توجه به اینکه انتقاداتی نسبت به وضعیت قیمت‌گیری فهارس بهای تجهیزات صنعت برق و نحوه استعلام قیمت‌ها برای قیمت‎دار کردن فهارس بها وجود دارد، مقرر شد سندیکا به شکل جدی به موضوع قیمت‌گذاری فهارس بهای رسته نیرو ورود کند. همچنین مقرر شد سندیکا انتقادات جدی خود نسبت به عملکرد و رویکردهای معاونت هماهنگی توزیع توانیر را با مقامات ارشد وزارت نیرو و توانیر مطرح و رونوشت آن را به مراجع قانونی کشور از جمله نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی ارسال کند.

ارائه گزارشی از پیگیری‌های انجام شده در خصوص مشکلات تامین اجتماعی اعضا توسط رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا محور بعدی جلسه بود. در این گزارش به پیگیری‌های انجام شده برای پیاده‌سازی صحیح بخشنامه تلخیص و تنقیح حق بیمه مقاطعه‎کاران از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و سازمان تامین اجتماعی اشاره و عنوان شد که سندیکا توانسته در حوزه مشکلات بیمه‌ای اعضا با این نهادها ارتباط موثری برقرار کند. در ادامه پیشنهاد شد به منظور پیگیری موضوعات اعضا در حوزه‌ اقتصاد کلان، سندیکا مشابه ارتباط و تعاملاتی که با سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده، با وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز ارتباط مستقیم ایجاد و این موضوعات را از مسیر این وزارتخانه پیگیری کند. بر همین اساس مقرر شد سندیکا ضمن شناسایی مشکلات اعضا در حوزه اقتصاد کلان، پیگیری‌های لازم را به منظور برقراری ارتباط موثر با نهادهای مرتبط انجام دهد.

در پایان جلسه آقای مهندس محمودیان از اعضای سندیکا با حضور در جلسه هیأت‌مدیره به برخی مشکلات سازندگان و پیمانکاران حوزه توزیع اشاره کردند. بر این اساس مقرر شد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مشکلات شرکت‌های عضو در حوزه توزیع تهیه و جلسه آتی هیأت مدیره با حضور نمایندگان کمیته‌های مرتبط چالش‌های اعضا در این حوزه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد. 

*با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا جلسه کاملا آنلاین برگزار شده و عکس آرشیوی است.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.