در جلسه هیات رئیسه کمیته سازندگان دکل صورت گرفت؛

هدف‌گذاری برای استانداردسازی شاخص‌های تولید دکل‌های انتقال نیرو

جلسه هیات رئیسه کمیته تخصصی سازندگان دکل‌های انتقال نیرو، چهارم آبان ماه سال جاری در محل سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد.
هدف‌گذاری برای استانداردسازی شاخص‌های تولید دکل‌های انتقال نیرو
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

لزوم پیگیری موضوع سرقت از دکل‌های فلزی و همچنین ضرورت توقف مناقصات مربوط به تیرهای بتنی از جمله مباحث مطرح شده از سوی اعضای کمیته بود. همچنین با توجه به نامه ارسال شده از سوی مدیرکل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال در خصوص موضوع تولید دکل‌های بتنی انتقال و فوق توزیع، به این مساله هم اشاره شد که پروژه‌های تیرهای بتنی سه ایراد اساسی شامل ضریب کاهنده 15 درصد، ایرادات جدی در شکل‌پذیری قراردادها و نیز فقدان تایپ تست در این محصولات دارد. در همین راستا بر این مساله تاکید شد که ضروری است این موضوع توسط یک یا دو شرکت مشاور برگزیده بررسی شده و نظرات نهایی از آنها اخذ شود.

لزوم تکنولوژی محور شدن طراحی دکل‌ها، نظارت بر نحوه جوش و همچنین ضرورت بررسی دقیق هزینه‌های حمل، نصب، نگهداری از جمله دیگر موضوعات مطروحه در جلسه هیات رئیسه کمیته تخصصی سازندگان دکل‌های انتقال نیرو بود.

در نهایت مقرر شد نامه مدیرکل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال با موضوع تولید دکل‌های بتنی انتقال و فوق توزیع، پیش از ابلاغ در کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیته‌های مهندسی مشاور و سازندگان دکل‌های انتقال نیرو بررسی شده و نظرات پس از جمع‌بندی در جلسه آتی کمیته ارائه شود. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.