پیگیری مطالبات، فهارس‌بها و بیمه اولویت‌‌های کمیته پیمانکاران فوق توزیع و انتقال

جلسه هیات رئیسه کمیته تخصصی پیمانکاران فوق توزیع و انتقال سندیکا، بیست و چهارم مرداد ماه سال جاری با محوریت تعیین اولویت‌های اصلی کمیته به صورت برخط برگزار شد.
پیگیری مطالبات، فهارس‌بها و بیمه اولویت‌‌های کمیته پیمانکاران فوق توزیع و انتقال
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶

در این جلسه اولویت‌های قابل طرح در کمیته بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از اعضا در سه محور کلی تعیین و به منظور افزایش اثرپذیری اقدامات، مقرر شد پیگیری امور و طرح موضوعات در کمیسیون‌های مربوطه و در صورت لزوم هیات مدیره سندیکا، توسط نمایندگان تعیین شده در کمیته انجام شود. 

بر این اساس هریک از اعضای هیات رئیسه جهت پیگیری موضوعاتی نظیر مطالبات و پرداخت خسارت دیرکرد، جلوگیری از ارائه شاخص‌های مهندسی شده و غیرواقعی فهارس بها در سازمان برنامه، استانداردسازی و جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای کارشناس تامین اجتماعی در محاسبه حق بیمه قراردادها به عنوان نمایندگان کمیته در کمیسیون های تخصصی و عمومی عهده دار مسئولیت شدند.

در این جلسه همچنین مقرر شد در کوتاه مدت استراتژی و برنامه مدونی برای پیگیری موضوع مطالبات توسط اعضای هیات رییسه تدوین شود. در همین راستا ضمن تقسیم وظایف جهت جمع‌آوری اطلاعات و پیشنهاد برنامه در هیات رئیسه قرار شد این گزارش پس از جمع بندی نهایی و تایید کمیته، جهت اجرا و پیگیری به کمیسیون مربوطه ارسال شود. 

در بخش دیگری از جلسه موضوع فهارس بها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به مشارکت محدود اعضا در تهیه فهارس بها، مقرر شد ضمن برگزاری یک جلسه فوری با دفتر فهارس بهای سندیکا، دلایل این مشارکت اندک عارضه‌یابی شده و سپس راهکارهای اجرایی پیشنهاد شود. همچنین قرار بر این گذاشته شد که عدم همکاری مدیران عامل شرکت‌ها در ارائه اطلاعات مربوط به فهارس بها، به هر دلیل از جمله به علت مشغله زیاد، کارشناس مطلعی به عنوان نماینده شرکت در این حوزه به کمیته معرفی شود. 

لازم به ذکر است که هیات رییسه کمیته تخصصی پیمانکاران فوق توزیع و  انتقال پیش از این هم در تاریخ بیستم تیر ماه در سندیکا تشکیل جلسه داده بودند. در این جلسه توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های جدید سندیکا برای بهره‌مندی اعضا از مشاورین این تشکل در امور مجلس و روزنامه دنیای اقتصاد، خدمات بیمه های بازرگانی و مسئولیت و همچنین امکان دسترسی به سامانه خدمات کسب و کار توسط معاون فنی و امور کمیسیون‌ها و کمیته‌های سندیکا ارائه شد
.  
همچنین سرکار خانم علی آبادی به عنوان دبیر این کمیته معرفی و بر لزوم همکاری اعضا جهت تهیه فهارس بها تاکید شد.

در پایان به پیشنهاد رییس کمیته، مقرر شد لیست موارد مندرج در فهارس بها به تفکیک موارد مرتبط با فعالیت شرکت‌ها به منظور تسهیل و تسریع در پاسخ دهی به استعلام‌ها برای اعضا ارسال شود. همچنین مقرر شد به منظور تعیین برنامه کاری کمیته و اولویت‌بندی مشکلات اعضا، موضوعات منتخب جهت نظرسنجی در اختیار تمامی اعضا کمیته قرار گیرد و سه اولویت اصلی فعالیت‌های کمیته پس از جمع بندی نتایج این نظرسنجی تعیین شود.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.