چالش‌ها و اولویت‌های هفت‌گانه تجدیدپذیرها تعیین شد

در جلسه دی ماه هیات رئیسه کمیته تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا، اهمیت و اولویت رویدادهای مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر بررسی و بر ضرورت حضور اعضای هیات رئیسه به عنوان نمایندگان سندیکا در جلسات و پنل‌های تخصصی مرتبط با این رویدادها تاکید شد. همچنین کلیه مشکلات و چالش‌های حوزه تجدیدپذیر به همراه راهکار‌های مورد نظر بخش خصوصی بر اساس اولویت‌های تعیین شده در کمیته جمع‌بندی و به روزرسانی شد.
چالش‌ها و اولویت‌های هفت‌گانه تجدیدپذیرها تعیین شد
تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بر این اساس مهمترین موانع پیش روی فعالان حوزه تجدیدپذیر در هفت محور تعیین شد که موانع اجرایی ماده 12 قانون رفع موانع تولید، موانع اجرایی ماده 16 قانون جهش تولید دانش‌بنیان در خصوص تامین برق صنایع بزرگ، چالش‌های مرتبط با آزمایشگاه‌های مرجع و نیز نحوه تداوم روش خرید تضمینی برق بر اساس ماده 61 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بخشی از این چالش‌ها بود. 
همچنین اعضای هیات رییسه وضعیت تغییر نرخ خرید تضمینی مولدهای مختص مشترکین برق تا سقف ظرفیت انشعاب، چالش‌های بومی‌سازی تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر و اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص تأمین بیست درصد برق مصرفی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی از انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز به عنوان دیگر موضوعات اولویت‌دار برای طرح در نشست‌های تخصصی مرتبط، تعیین کردند. 
لازم به ذکر است که پیش از این نیز هیات رییسه این کمیته نشست دیگری در پانزدهم آذر ماه داشتند که در آن ضمن ارائه گزارش تهیه شده در خصوص اولویت‌های کمیته توسط دبیر، تعیین راهبران هر یک از اولویت‌های کاری کمیته جهت برنامه‌ریزی و پیگیری موضوعات در جلسات آتی هیات رییسه تصمیم‌گیری شود.

امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.