افزایش زمان برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران به سه ماه

محمدرضا طلایی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی توسط بخش خصوصی در پلتفرمی جدید و متناسب با شرایط فعلی اقتصادی، عنوان کرد که مدت زمان این نمایشگاه که قرار بود 15 روز باشد به 90 روز افزایش یافته است.
افزایش زمان برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران به سه ماه
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 5 اسفند سال جاری تا 5 خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه مجازی ایران، فرهنگ‌سازی استفاده از ابزار فناورانه در کسب‌وکارهاست. از این رو به منظور آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، زمان برگزاری نمایشگاه مجازی ایران به سه ماه افزایش یافته است.

محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران افزود: مطمئنا پس از شروع به کار نمایشگاه مجازی ایران، شرکت‌های بیشتری برای حضور در این بستر علاقمند خواهند شد؛ چرا که با توجه به شرایط اقتصادی جهان و ایران، شرکت‌های تولیدکننده، صادرکننده و حتی واردکننده به دنبال آن هستند که با کمترین هزینه محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند. به همین دلیل یکی از مزایای نمایشگاه مجازی این است که هزینه تبلیغات و بازاریابی شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

او با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی اظهار کرد: محدودیت‌های مکانی و زمانی نمایشگاه‌های فیزیکی، در نمایشگاه مجازی وجود ندارد. از سوی دیگر، بازار شرکت‌ها به‌واسطه این ابزار فناوری نوین توسعه پیدا می‌کند. علاوه  بر این، به دلیل افزایش مدت زمان برگزاری نمایشگاه، شرکت‌های متقاضی حضور در بازار ایران یا علاقمند به همکاری با شرکت‌های ایرانی، مدت زمان بیشتری می‌توانند با شرکت‌های ایرانی آشنا و وارد تعامل شوند.

به گفته او، هزینه‌های حضور در نمایشگاه مجازی ایران با توجه به افزایش مدت زمان برگزاری، بسیار مقرون به صرفه است. در مجموع رویدادهایی که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، کم‌هزینه‌ترین مسیر برای توسعه بازارها در دنیا است. طلایی هم‌چنین با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در این حوزه، گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کسب‌وکارها از  افزایش دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با یادآوری اهمیت فضای مجازی در توسعه کسب‌وکارها اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و محتوای دیجیتال تولید می‌کنند تا بتوانند اطلاعات کسب‌وکار خود را به سرعت در اختیار جامعه مخاطبان قرار دهند. اما هنوز برای حضور در نمایشگاه‌های مجازی اطلاعات کافی ندارند. چراکه این رویداد، تجربه‌ای جدید در عرصه فضای مجازی کشور است.

او افزود: روزهای ابتدایی آغاز به کار شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کسب‌وکارها چندان به اهمیت حضور در این شبکه‌ها پی نبرده بودند. اما امروز تقرببا همه شرکت‌ها از این فضا برای توسعه کار خود با کمترین هزینه و مدیریت بیشتر  بهره می‌برند.

طلایی با اشاره به ارائه اطلاعات و آمار بازدیدکنندگان به غرفه‌داران در نمایشگاه مجازی ایران گفت:‌ بررسی اطلاعات و آمار بازدیدکنندگان در نمایشگاه‌های فیزیکی وجود نداشت. اما در نمایشگاه مجازی ایران اطلاعات بازدیدکنندگان در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود تا تحلیلی از بازار خود داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، آخرین آمار از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه مجازی ایران را ارائه و عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، شرکت‌های زیادی در حال ثبت‌نام یا دریافت اطلاعات هستند. همچنین تاکنون نزدیک به 25 تشکل اقتصادی وابسته به اتاق بازرگانی، بیش از 10 اتاق مشترک و نزدیک به 8 اتاق استانی از این نمایشگاه حمایت کرده‌اند. مسلما حضور در نمایشگاه مجازی ایران موجب تغییر فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات ایران در سطح جامعه اقتصادی کشور خواهد شد.

طلایی به ابزارهای اطلاع‌رسانی نمایشگاه مجازی ایران برای بازدیدکنندگان خارجی نیز اشاره کرد و گفت: معاونت بین‌الملل اتاق ایران و معاونت بین‌الملل اتاق تهران در این باره اقدامات بسیار موثری انجام داده‌اند. هم‌چنین وزارت امور خارجه نیز در این خصوص به میدان آمده و از  طریق سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در ایران و سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، اطلاعات نمایشگاه را در اختیار بازدیدکنندگان خارجی قرار داده است. اتاق‌های مشترک نیز در اطلاع‌رسانی نمایشگاه به کشورهای متبوع خود کمک می‌کنند.

او در پایان اظهار کرد: این تجربه نوین و تاثیرگذار، می‌تواند گامی جدید برای حضور در بازارهای جهانی باشد. از این رو از اتاق‌های مشترک، اتاق‌های استانی و سایر تشکل‌هایی که هنوز به این مجموعه نپیوسته‌اند، دعوت می‌شود که در این رویداد بزرگ شرکت کنند. قطعا حضور آنها، فرهنگ استفاده از این مدل پلتفرم‌های اقتصادی را ارتقا می‌دهد و باعث گسترش بازار ایران در داخل و خارج کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است اعضای اتاق بازرگانی تهران برای حضور در نخستین نمایشگاه مجازی ایران می‌توانند از اینجا کد تخفیف دریافت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه مجازی اینجا کلیک کنید. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.