پیگیری مستمر هیات مدیره برای پرداخت مطالبات اعضا

نمایندگان هیات مدیره دوره هشتم طی آخرین استعلام انجام شده از اعضا در خصوص مطالبات، با در دست داشتن گزارش مطالبات در وزارت نیرو حاضر شدند و طی مذاکره‎ای با رئیس دفتر وزیر نیرو ضمن معرفی سندیکا و ارائه گزارشی از مشکلات و مسائل فعالان صنعت برق، گزارش مطالبات اعضا را به منظور انعکاس به آقای محرابیان، به رئیس دفتر وی تحویل دادند.
پیگیری مستمر هیات مدیره برای پرداخت مطالبات اعضا
تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۱۸

پیگیری مطالبات اعضا از مهم‎ترین اولویت‌های سندیکای صنعت برق ایران در چند سال اخیر بوده و سندیکا این موضوع را طی استعلام مستمر از شرکت‎های عضو خود از مسیر مکاتبه و رایزنی‎های مستقیم با وزارت نیرو و توانیر، دفتر ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، قوه قضاییه و حتی سازمان بازرسی کل کشور دنبال کرده که نتیجه آن وصول بخشی از مطالبات شرکت‎های عضو در چند نوبت بوده است. با آغاز فعالیت هیات مدیره دوره هشتم نیز، این موضوع همچنان به عنوان یکی از مهم‎ترین اولویت‎ها در دستور کار بوده است. 

در همین راستا طی روزهای گذشته و پس از جمع بندی نتایج آخرین استعلام صورت گرفته از اعضا در خصوص میزان مطالبات معوق آنها از شرکت های زیرمجموعه رییس هیات مدیره و دبیر سندیکا به عنوان نمایندگان هیات مدیره دوره هشتم طی آخرین استعلام انجام شده از اعضا در خصوص مطالبات، با در دست داشتن گزارش مطالبات در وزارت نیرو حاضر شدند و طی مذاکره‎ای با رئیس دفتر وزیر نیرو ضمن معرفی سندیکا و ارائه گزارشی از مشکلات و مسائل فعالان صنعت برق، گزارش مطالبات اعضا را به منظور انعکاس به آقای محرابیان، به رئیس دفتر وی تحویل دادند. 

در گام بعدی برای پیگیری موضوع مطالبات به دفتر آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر مراجعه و در جلسه‌ای که با وی ترتیب داده شد، گزارش مطالبات به وی نیز ارائه شد. طبق درخواست مدیرعامل توانیر گزارشی از مطالبات به تفکیک کارفرمایان از جمله 39 شرکت توزیع نیروی برق و 16 شرکت برق منطقه‎ای، تهیه و به وی ارجاع شد. در این جلسه از سوی مدیرعامل توانیر به نمایندکان سندیکا اعلام شد که تلاش می‎شود تا پایان سال جاری 600 میلیارد تومان از مطالبات شرکت‎های عضو سندیکا پرداخت شود. 

در جلسه با مدیرعامل توانیر همچنین بر کمبود نقدینگی شدید در صنعت برق تاکید شد و بنا شد در جلسات بین سندیکا و توانیر در سال 1401، برنامه‎ای برای غربالگری، فیلترینگ و تعیین تکلیف قراردادهای راکد تهیه و از کانال توانیر مورد پیگیری قرار بگیرد. 

تلاش‎ها برای وصول مطالبات شرکت‎های عضو همچنان ادامه دارد، در راستای همین پیگیری ها که از اواخر بهمن ماه به طور جدی آغاز شده، طی هفته آتی جلسه‎ای با مهندس حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار می شود و امید است که با اتکا به مصوبات این جلسه، تامین و وصول مطالبات اعضا تا پیش از پایان سال محقق شود.

لازم به ذکر است سندیکای صنعت برق ایران به دنبال توافقی با وزارت نیرو و توانیر است تا از این طریق بخشی از درآمد ماهانه صنعت برق به تسویه لیست مطالبات شرکت‎های عضو سندیکا اختصاص یابد.

شایان ذکر است سندیکا در طی هفته‎های اخیر در نامه‎هایی جداگانه گزارشی از مطالبات تفکیک شده اعضا از شرکت‎های توزیع نیروی برق و شرکت‎های برق منطقه‌ای را به مدیرعامل شرکت توانیر ارجاع داده است. همچنین موضوع مطالبات در نامه‎ای به مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات مورد پیگیری قرار گرفته است. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.