نایب رئیس سندیکا، عضو هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران شد

در جریان برگزاری مجمع کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، جعفر جولا نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این کانون انتخاب شد.
نایب رئیس سندیکا، عضو هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران شد
تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳

در مجمع کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، انتظام مجتبی کباری نماینده گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما، کوروش شمس نماینده سبدگردان پاداش سرمایه، محمد علی میرزا کوچک شیرازی، سیدجواد میرطاهر مدیرعامل صبا تامین، جعفر جولا نماینده سرمایه گذاری کارکنان مپنا و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران،  محمد وطن پور نماینده تامین سرمایه سپهر و محمد مرادی از گروه خدمات آرمان آتی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.
 
داود رزاقی از تامین سرمایه نوین، عبدالعلی عسکری از هلدینگ خلیج فارس و احسان محبی از سبدگردان سرآمد نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب و معرفی شدند.

در این رویداد از حدود 400 عضو کانون هر عضو دارای 70 حق رای بود که با شماری آرای مزبور سهم هر حقوقی از کل آرای قابل پذیرش در مجمع امروز به این ترتیب است: 

گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما ۵۰/۵۷

سبدگردان پاداش سرمایه ۴۹/۹۷

سرمایه گذاری امید ۴۸/۶۲

سرمایه گذاری صبا تامین ۴۸/۱

گروه مپنا ۴۵/۱

تامین سرمایه سپهر ۴۴/۶

گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی ۳۸/۷۵

کانون دارای چه اهمیتی است؟

در سال ۱۳۷۹ نهادهای سرمایه‌گذاری در کشور، تشکلی غیردولتی و غیرانتفاعی به نام مؤسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران (مؤسسه) را تشکیل دادند.

این مؤسسه تا بهمن‌ماه ۱۳۸۶ فعالیت داشت و از آنجا که بر اساس ماده ۵۳ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، کارگزاران، بازارگردانان، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان این بازار مکلف شدند هرکدام نسبت به تشکیل کانون خود اقدام کنند، در آذر ماه ۱۳۸۶ تعداد قابل ‌توجهی از نهادهای سرمایه‌گذاری (۹۸ شرکت) که بسیاری از آن‌ها عضو مؤسسه مذکور بودند به عنوان هیئت‌ مؤسس نسبت به تشکیل کانون اقدام کردند. پس از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) با اساسنامه، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در پانزدهم بهمن ۱۳۸۶ تحت شماره ۲۲۱۹۴ به ثبت رسید و در شانزدهم اسفند ماه ۱۳۸۶ فعالیت خود را با مجوز سبا به دبیرکلی علی ثقفی آغاز کرده و عملاً به‌عنوان جایگزین مؤسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران نیز تلقی گردید.

در حال حاضر نیز با بیش از 350 عضو با دبیرکلی سعید اسلامی بیدگی ادامه فعالیت می‌دهد.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.