در جلسه میز مشترک تشکل‌های تجدیدپذیر صورت گرفت؛

برنامه‌‎ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر

جلسه میز مشترک تشکل‌های تجدیدپذیر با حضور نمایندگان انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، انجمن ساتکا و سندیکای صنعت برق ایران بیست و ششم مرداد سال جاری به صورت مجازی و از طریق اسکایپ برگزار شد.
برنامه‌‎ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۳۱

با توجه به برگزاری نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در روز‌های 21 الی 24 شهریور ماه سال جاری اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه انجام هماهنگی میان تشکل‌ها در نمایشگاه مذکور و رویداد‌های جانبی آن پرداختند. تامین مالی، توسعه بهره‌وری، توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان و چالش‌های ساخت داخل و همچنین توسعه انشعابی از محور‌های مورد نظر ساتبا جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه مذکور عنوان و مقرر شد تشکل‌های عضو میز، مسئولیت یک یا دو نشست را جهت تهیه محتوا و معرفی نماینده بر عهده بگیرند. 

در ادامه جلسه پیشنهاد شد تلاش شود که افراد تصمیم‌گیر و اثر بخش از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف به پنل‌ها دعوت شوند و با ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه، از پیگیری اثر بخش مصوبات حاصل از نشست‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین پیشنهاد شد سوالات طبقه‌بندی شده از قبل تعریف و در نشست‌ها به صورت هدفمند ارائه شود، این سوالات بایستی منجر به اخذ امتیازات مناسب به نفع بخش خصوصی باشد. 

با تصمیم اعضا مقرر شد ساتکا مسئولیت پنل توسعه انشعابی، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر مسئولیت پنل تامین مالی و سندیکای صنعت برق مسئولیت پنل‌های توسعه بهره‌وری و همچنین توسعه فناوری‌های دانش بنیان و چالش‌های ساخت داخل را بر عهده گیرند. مقرر شد طی مکاتبه با رئیس ساتبا، نمایندگان این میز جهت حضور در چهار پنل فوق معرفی شوند. 

با موافقت اعضا مقرر شد مشابه سال‌های گذشته نشستی با حضور وزیر نیرو تدارک دیده شود و هر تشکل‌ یک موضوع را در جلسه مطرح کند و همه تشکل‌ها پیگیری لازم را جهت حضور  وزیر در افتتاحیه یا اختتامیه نمایشگاه به عمل آورند. همچنین مقرر شد نامه‌ای مشترک از سوی این میز به وزیر نیرو ارسال و با این رویکرد که در ماه‌های اخیر اتقاقات خوبی در حوزه تجدیدپذیر افتاده از ایشان در حاشیه نمایشگاه درخواست جلسه شود. 

در پایان این جلسه مقرر شد در یکی از روز‌های نمایشگاه ضیافت شام با عنوان نشست تقدیر و تشکر از مسئولان و با حضور افراد تاثیرگذار در بخش حاکمیتی برگزار شود.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.