در دستور کار کمیسیون تخصصی طرح و احداث قرار گرفت؛

پیگیری چالش‌های کمیته‌های زیرمجموعه از مسیر سازمان برنامه و بودجه

جلسه هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طرح و احداث سندیکا سی و یکم مرداد ماه سال جاری با محوریت طرح و بررسی دغدغه‌ها و نقطه نظرات نمایندگان کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون به صورت برخط برگزار شد.
پیگیری چالش‌های کمیته‌های زیرمجموعه از مسیر سازمان برنامه و بودجه
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۱۴

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته مهندسی مشاور، موضوعات و چالش‌های اصلی این حوزه از جمله حقوق پایه نیروی انسانی، تاثیرپذیر غنای علمی کشور از کاهش هزینه‌های بالاسری و ایجاد ناامنی شغلی برای متخصصین خبره این حوزه را مطرح کردند. بر همین اساس قرار بر این گذاشته شد که گزارش مکتوب مربوط به این چالش ها در اختیار هیات رییسه کمیسیون قرار گرفته و در این خصوص مکاتباتی با ریاست سازمان برنامه و بودجه جهت طرح مشکلات و برگزاری نشست با این مقام مسئول انجام شود. 

در ادامه جلسه چالش های اصلی کمیته پیمانکاران توزیع شامل قرارداد تیپ و عدم پیش بینی تعدیل در قراردادهای فعلی، مطالبات، ایجاد تعهدات جدید در شرایط عدم تسویه تعهدات گذشته توسط کارفرمایان دولتی، به‌روزنبودن فهارس بهای توزیع و قراردادهای متوقف مطرح و مقرر شد این چالش‌ها پس از اولویت بندی، جهت پیگیری گسترده تر به کمیسیون ارائه شوند. 

در این نشست نمایندگان کمیته پیمانکاران فوق توزیع و انتقال هم موضوعات و چالش‌های پیش روی شرکت های فعال این حوزه را مطرح و به مواردی نظیر مشکلات بیمه تامین اجتماعی، شاخص‌های تعدیل، مطالبات و ... اشاره کردند. 

به علاوه پیشنهاد نماینده کمیته پیمانکاران نیروگاهی مبنی بر بررسی ظرفیت ها و نقاط ضعف و قوت برنامه هفتم توسعه در کنار پیگیری این موضوعات که تقریبا بین تمامی کمیته های زیرمجموعه کمیسیون مشترک است، مطرح و مورد توجه قرار گرفت. 

در بخش دیگری از این جلسه نمایندگان کمیته اتوماسیون و مخابرات گزارشی از تعاملات خود با پژوهشگاه نیرو و سازمان ملی استاندارد ارائه کردند. 

در نهایت ضمن تاکید بر عدم ورود کمیسیون طرح و احداث به مباحث فنی و تمرکز بر پیگیری دغدغه‌های مشترک کمیته‌ها، پیشنهاد شد که تعامل و هماهنگی بین مشاوران و پیمانکاران و رفع چالش‌های فی‌مابین، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این کمیسیون مد نظر قرار گیرد. همچنین مقرر شد موضوعات مرتبط با سازمان برنامه و بودجه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و اولویت‌های مطرح شده توسط دبیر کمیته جمع بندی شده و اهداف و اولویت‌های کمیسیون بر این اساس تدوین و نهایی شود. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.