در دیدار نمایندگان سندیکا با وزیر برق پاکستان مطرح شد؛

بازار مستعد و مهیای پاکستان برای شرکت‌های ایرانی

نشست مشترک نمایندگان سندیکا و وزارت نیرو با خرم دستگیر خان وزیر انرژی پاکستان، بیستم اسفند ماه سال جاری در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌های عضو سندیکا، مشکلات شرکت‌های فعال صنعت برق در بازار کشور پاکستان تشریح شد.
بازار مستعد و مهیای پاکستان برای شرکت‌های ایرانی
تاریخ : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

در همین راستا وزیر برق پاکستان ضمن تایید ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های ایرانی بر مشکلات متعدد موجود در حوزه فاینانس و پرداخت‌ها تاکید و اذعان کرد: یکی از پروژه‌های کلیدی پاکستان که توسط شرکت‌های ایرانی اجرا شد، پروژه خط برق انتقال برق به گوادر پاکستان بود که قریب به دو ماه برای نحوه پرداخت مطالبات شرکت ایرانی مذاکره داشتیم. قطعا فرصت بسیار زیادی جهت تعاملات همکاری بین دو کشور وجود دارد. اما محدودیت‌های موجود در مبادلات مالی و بانکی مانع این همکاری بوده و باعث کم رنگ شدن آن می‌شود.

وی توربین‌های بادی و کنتورهای هوشمند را از جمله ظرفیت‌هایی دانست که می‌توانند بازار مناسبی در پاکستان داشته باشند و افزود: به زودی اولین مناقصه پروژه 600 مگاواتی انرژی خورشیدی در پاکستان برگزار می‌شود و قرار است ظرفیت تولید برق در این حوزه را به 10 هزار مگاوات برسانیم. ضمن اینکه دولت پاکستان با پیش‌بینی زمین و تامین هزینه‌ها و زیرساخت‌های انتقال برق، تلاش کرده انگیزه‌های لازم را برای ورود سرمایه‌گذاران به بخش انرژی ایجاد کند. 

او با بیان اینکه در مناقصه 600 مگاواتی انرژی خورشیدی از حضور شرکت‌های ایرانی استقبال خواهیم کرد، گفت: امسال پس از سفر به ایران، بحث نصب کنتورهای هوشمند را در پاکستان مطرح کردیم و علاقه بسیاری به همکاری با شرکت‌های ایرانی در این حوزه داریم. چرا که قرار است تا پایان امسال تمامی صنایع به کنتورهای هوشمند مجهز شوند.

این مقام ارشد کشور پاکستان به هدفگذاری این کشور برای احداث 2 هزار مگاوات نیروگاه برقابی و زیرساخت‌های انتقال و توزیع آن اشاره و تصریح کرد: براساس سیاستگذاری دولت پاکستان مقرر شده تمامی تولیدات برق کشور از منابع داخلی تأمین شود. و این منابع داخلی شامل برق‌آبی، خورشیدی، بادی، هسته‌ای و زغال سنگ است. ضمن اینکه ظرفیت‌های بسیاری هم برای تولید انرژی‌های حرارتی بر اساس سوخت گاز و نفت وجود دارد. از این رو ضروری است وزرای اقتصاد و نیروی دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع برق وارد مذاکرات جدی شوند.

وزیر برق پاکستان در بخش دیگری از این جلسه عنوان کرد: از سندیکای صنعت برق ایران دعوت می‌کنیم که موضوع همکاری با پاکستان را به جد مد نظر قرار داده و جایگاه خود و اعضایش را در بحث انرژی ، تولید و توزیع محکم کند. در مقابل ما هم تلاش می‌کنیم شرکای بالقوه پاکستانی را معرفی کنیم تا دو کشور براساس توانمندی‌ها و دانش و نوآوری خود حضور فعال‌تر و جدی داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر رشد تقاضای انرژی در پاکستان و افزایش بهای نفت وارداتی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از هدفگذاری‌های ما برقی کردن موتورسیکلت‌هاست. از این رو از شرکت‌های ایرانی که در حوزه تولید باطری‌ها فعایت می‌کنند، برای حضور در این بازار مستعد دعوت می‌کنیم و منتظر دیدار مدیران سندیکا و شرکت‌های عضو آن در کشور پاکستان خواهیم بود. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.