مصوبات نشست سه گانه سازمان بازرسی، توانیر و سندیکا به امضای حائری رسید؛

ده مصوبه کلیدی برای حل مساله مطالبات و قراردادها

مصوبات ده گانه جلسه مشترک سازمان بازرسی کل کشور، شرکت توانیر و سندیکای صنعت برق ایران با امضای معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برای آقای امیری، بازرس نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور ارسال شد.
ده مصوبه کلیدی برای حل مساله مطالبات و قراردادها
تاریخ : ۱۴۰۲/۰۲/۱۷

در جلسه ای که روز سی‌ام فروردین با هدف پیگیری مطالبات شرکت‌های عضو سندیکا با حضور مدیرعامل شرکت توانیر، نمایندگان هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، ارتقای تعاملات بخش خصوصی و دولتی در صنعت برق، بررسی مشکلات و چالش‌های اعضای سندیکا، ارائه راهکار جهت رفع مشکلات بخش خصوصی فعال در این صنعت و ارائه راهکار جهت تقویت منابع مالی صنعت برق به عنوان اصلی ترین محورها مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. 

بر این اساس مقرر شد اقدامات لازم به منظور توزیع متوازن منابع و پرداخت بدهی‌های سازندگان و پیمانکاران (با در نظر گرفتن اولویت پروژه‌های مربوط به گذر از پیک و پایداری شبکه برق کشور) به صورت مستمر توسط شرکت توانیر و شرکت‌های زیرمجموعه انجام شود. 

 
همچنین قرار بر این گذاشته شد که شرکت توانیر با همکاری و پیگیری‌های سندیکا ظرف مدت سه ماه راهکارهایی جهت تقویت منابع مالی و ایجاد منابع جدید مالی ارائه دهد.
 همچنین شرکت توانیر مکلف شد ظرف دو ماه قراردادهای طرح‌های نیمه تمام و اولویت‌بندی و غربالگری پروژه‌ها و قراردادهایی را که امکان تامین منابع مالی آنها ضعیف بوده یا به هر دلیلی از اولویت بالایی برخوردار نیستند، تعیین تکلیف کند.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه تعیین تکلیف قراردادهای تجمیع شده یا قراردادهایی بود که به صورت منطقه‌ای از طریق یک شرکت برای چند شرکت زیر مجموعه منعقد شده است. قرار است این اقدام با همکاری سازمان بازرسی کشور و طی دو ماه آینده صورت گیرد.

در این جلسه همچنین انجام پیگیری های لازم به منظور حصول مطالبات صنعت برق از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین پیگیری برای اصلاح شاخص‌های قراردادی و فهرست بها از طریق مراجع ذیصلاح، با مهلت اجرای سه ماهه بر عهده شرکت توانیر گذاشته شد.

به علاوه مقرر شد ظرف یک ماه کمیته‌های مختلف کاری بین شرکت توانیر و سندیکا جهت بررسی مشکلات و ارائه راهکار تشکیل شود و جلسات منظم و مستمر برگزار کرده و جلسات منظمی حداقل هر فصل یکبار بین سندیکای صنعت برق ایران و مدیرعامل شرکت توانیر با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور برگزار شود.

با توجه به اینکه مشکلات تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک و متوسط با پرداخت میزان محدودی نقدینگی حل خواهد شد، مقرر شد شرکت توانیر تا یک ماه آتی نسبت به پرداخت مطالبات محدود این شرکت‌ها جمعا تا سقف یکصد میلیارد تومان اقدام کند. ضمن اینکه شرکت توانیر مکلف شد تا دو هفته آتی نامه سندیکای صنعت برق ایران مبنی درخواست تنفس حداکثر شش ماه برای قراردادها را به شرطی که باعث عدم شروع، کند شدن پیشرفت و یا تعطیلی اجرای پروژه‌ها نشود، ابلاغ کند.

شایان ذکر است این نامه به آقایان آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، روغنی مشاور وزیر نیرو، ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع و سندیکای صنعت برق ایران رونوشت شده است.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.