حضور در مجامع بین‌المللی فرصت خوبی برای توسعه صنعت ارتباطات و اطلاعات است

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: حضور در مجامع بین‌المللی فرصت خوبی برای توسعه صنعت ارتباطات و اطلاعات ایران است، در شاکله راهبردی انقلاب صنعتی چهارم با زیست بومی بدون محدودیت‌های جغرافیایی روبرو هستیم و صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در پیشبرد آن دارد.
حضور در مجامع بین‌المللی فرصت خوبی برای توسعه صنعت ارتباطات و اطلاعات است
تاریخ : ۱۴۰۳/۰۴/۱۹

نشست «حضور در مجامع بین‌الملل؛ فرصت‌ها و چالش‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات» در اتاق ایران برگزار شد. پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران با بیان اینکه حضور در مجامع بین‌المللی فرصت خوبی برای توسعه صنعت ارتباطات و اطلاعات ایران است، گفت: در شاکله راهبردی انقلاب صنعتی چهارم با زیست بومی بدون محدودیت‌های جغرافیایی روبرو هستیم و صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در پیشبرد آن دارد.

او با بیان اینکه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایه بسیاری از مشاغل سنتی را تغییر داده است، ادامه داد: این صنعت بر پایه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و زنجیره‌های بلوکی برای بهره‌برداری کسب‌وکارها شرایطی فراهم کرده که به کمک آن‌ها می‌توانیم شاهد کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری باشیم.

باقری اظهار کرد: با رسوخ این فناوری‌ها در عمق فرایندهای تجاری، امکان دسترسی به بازارهای جدید فراهم شده که به رشد اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. این امر بدون مشاهده دقیق روندهای جهانی میسر نیست و اینجاست که اهمیت حوزه صنعت فناوری اطلاعات در مجامع بین‌المللی تأثیر خود را نمایان می‌کند.

او با اشاره به نقش کمیسیون فاوای اتاق ایران به عنوان بازوی عملیاتی این اتاق در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: اتاق ایران به دنبال ایجاد مسیر رشد پایدار صنعت فاواست و در این مسیر، ارائه آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌های تخصصی، برگزاری نشست ها و همایش‌های مستمر برای آشنایی بیشتر فعالان در داخل و ایجاد امکانات مناسب برای تبادل دانش و تجربه با فعالان این صنعت در خارج، در دستور کار این کمیسیون و اتاق ایران است.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.