تعامل با وزارت صمت با رفع چالش‌های ثبت سفارش و تامین تجهیزات در دستور کار کمیته تجدیدپذیر

جلسه هیات رئیسه کمیته تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا هجدهم تیرماه سال جاری در محل سندیکای صنعت برق ایران برگزار و بروزرسانی نرخ خرید تضمینی و تدوین پیشنهادات سندیکا در این خصوص در دستور کار کمیته قرار گرفت.
تعامل با وزارت صمت با رفع چالش‌های ثبت سفارش و تامین تجهیزات در دستور کار کمیته تجدیدپذیر
تاریخ : ۱۴۰۳/۰۵/۱۳

در همین راستا گزارشی از پیگیری‌های دبیرخانه سندیکا در خصوص مناقصات بادی طی هفته‌های گذشته ارائه و تاکید شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از برگزاری 1970 مگاوات مناقصه نیروگاه بادی، در حال حاضر 7 شرکت به عنوان برندگان این مناقصات، عهده‌دار اجرای بخش قابل توجهی از ظرفیت مذکور شده‌اند. 

تعیین اولویت‌های نهایی کمیته، رفع برخی از موانع مرتبط با موضوع شناسه یکتا و همچنین ثبت رکورد جدید در تولید برق توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نیز لزوم اطلاع‌رسانی دقیق از حضور هیات‌های خارجی در سندیکا از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود. 

مکاتبه با ساتبا و پیگیری به منظور رفع ابهامات موجود در ارتباط با تابلوی سبز و شناسایی فرصت‌های بودجه‌ای و بهره‌مندی هرچه بیشتر تسهیلات مرتبط با نیروگاه‌های کوچک مقیاس، مکاتبه با وزارت صمت با هدف حل مشکلات شرکت‌های عضو در زمینه تامین تجهیزات و نیز مکاتبه با اعضای جدید کمیسیون انرژی مجلس به منظور طرح موضوعات مرتبط با حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله مصوبات این جلسه بود. 

همچنین قرار بر این گذاشته شد که با توجه به تداوم مشکلات مرتبط با تخصیص زمین جهت احداث نیروگاه‌های مرتبط با ماده 12 قانون رفع موانع و ماده 16 قانون جهش دانش‌بنیان، پیگیری‌ها و مکاتبات لازم در این خصوص انجام شود. 

به علاوه مقرر شد ضمن مکاتبه با وزارت صمت در خصوص حل چالش‌های بومی‌سازی تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر و زنجیره ارزش اینورتر و پنل فتوولتاییک، درخواست شود که لیست شرکت‌های دارای پروانه بهره‌برداری جهت تولید کالا‌های مذکور در اختیار سندیکا قرار گیرد. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.