به همت اتاق بازرگانی گرگان تهیه شد؛

آسیب‌شناسی شکایات مردمی از تامین اجتماعی و راهکارهای کاهش دعاوی در دیوان عدالت اداری

اتاق بازرگانی گرگان به منظور بررسی مشکلات موجود در سیستم تامین اجتماعی و احصاء راهکارهای کاهش این چالش‌ها، مقاله‌ای را تحت عنوان «تحلیل شکایات مردمی از سازمان تامین اجتماعی و راهکارهای کاهش دعاوی در دیوان عدالت اداری» تهیه و منتشر کرده است.
آسیب‌شناسی شکایات مردمی از تامین اجتماعی و راهکارهای کاهش دعاوی در دیوان عدالت اداری
تاریخ : ۱۴۰۳/۱۱/۰۳

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان به منظور بررسی مشکلات موجود در سیستم تامین اجتماعی و احصاء راهکارهای کاهش این چالش‌ها، مقاله‌ای را تحت عنوان «تحلیل شکایات مردمی از سازمان تامین اجتماعی و راهکارهای کاهش دعاوی در دیوان عدالت اداری» تهیه و منتشر کرده است. 

در این مقاله که با محورهایی نظیر آسیب‌شناسی روابط فیمابین فعالان اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی و توصیه‌ها و پیشنهادات به مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی تهیه شده، فرآیند پیچیده و غیرشفاف، تاخیر در پرداخت‌ها، اختلافات در محاسبه حق بیمه‌ها و مستمری‌ها و عدم پیگیری و رسیدگی به شکایات به عنوان مهمترین مشکلاتی طرح شده‌اند که باعث افزایش شکایت از سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شده است. 


در همین راستا شفاف‌سازی فرآیندها و اطلاع‌رسانی به بیمه‌شدگان و کارفرمایان، تسریع در پرداخت‌ها و بهبود فرآیندهای مالی، تقویت سیستم‌های نظارتی و دقت در محاسبات، ارتقاء کیفیت پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به شکایات و نیز گسترش همکاری با دیوان عدالت اداری به عنوان مهمترین راهکارهای بهبود شرایط و رفع مشکلات یاد شده، عنوان شده است. 

متن کامل مقاله را اینجا بخوانید.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.