اتاق بازرگانی گرگان به منظور بررسی مشکلات موجود در سیستم تامین اجتماعی و احصاء راهکارهای کاهش این چالشها، مقالهای را تحت عنوان «تحلیل شکایات مردمی از سازمان تامین اجتماعی و راهکارهای کاهش دعاوی در دیوان عدالت اداری» تهیه و منتشر کرده است.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان به منظور بررسی مشکلات موجود در سیستم تامین اجتماعی و احصاء راهکارهای کاهش این چالشها، مقالهای را تحت عنوان «تحلیل شکایات مردمی از سازمان تامین اجتماعی و راهکارهای کاهش دعاوی در دیوان عدالت اداری» تهیه و منتشر کرده است.
در این مقاله که با محورهایی نظیر آسیبشناسی روابط فیمابین فعالان اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی و توصیهها و پیشنهادات به مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی تهیه شده، فرآیند پیچیده و غیرشفاف، تاخیر در پرداختها، اختلافات در محاسبه حق بیمهها و مستمریها و عدم پیگیری و رسیدگی به شکایات به عنوان مهمترین مشکلاتی طرح شدهاند که باعث افزایش شکایت از سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شده است.
در همین راستا شفافسازی فرآیندها و اطلاعرسانی به بیمهشدگان و کارفرمایان، تسریع در پرداختها و بهبود فرآیندهای مالی، تقویت سیستمهای نظارتی و دقت در محاسبات، ارتقاء کیفیت پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به شکایات و نیز گسترش همکاری با دیوان عدالت اداری به عنوان مهمترین راهکارهای بهبود شرایط و رفع مشکلات یاد شده، عنوان شده است.
متن کامل مقاله را اینجا بخوانید.