طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ اول شهریور 1401 ابلاغ شده است.
به منظور تکریم مؤدیان مالیـاتی، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی و ارتقاء رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قـانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از تاریخ اول شهریور 1401 ابلاغ شده است.
مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به “درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی” به نشانی my.tax.gov.ir پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره مند شوند.
پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیان که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودیان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال می شود.
پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری ، مودیان 10 روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند. رویت برگه در حکم ابلاغ است، چنانچه مودی ظرف 10روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.
برای مشاهده ویدئوی آموزش نحوه فعالسازی ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اینجا کلیک کنید.