بخشنامه سازمان تأمين اجتماعی در خصوص اصلاح بخشنامه ماده (16) آئيننامه هياتهای تشخيص مطالبات ابلاغ شد.
پیرو بخشنامه شماره ۱۰۰۰/۹۶/۱۳۱۷۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ به پیوست بند (۴) مصوبه یکصد و سی و هفتمین جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه منضم به نامه شماره ۱۱۰۱/۱۴۰۲/۴۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ رئیس محترم هیات مدیره ارسال و مفاد ماده (۱۶) آئین نامه هیات های تشخیص مطالبات و تبصره (۲) ذیل آن موضوع بخشنامه فوق الذکر به شرح ذیل اصلاح میگردد:
۱) ماده ۱۶-چنانچه کارفرما ظرف مدت دو سال از تاریخ ابلاغ اجرائیه، اسناد و مدارکی که منحصراً مبین وجود هر یک از موارد ذیل است را به سازمان تسلیم و مدعی تضییع حقوق قانونی خود گردد پس از بررسی و انطباق شرایط و احراز اصالت مدارک و مستندات در کمیته های منتخب مدیر عامل، درخواست کارفرما صرفاً برای یک بار در هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات با ارجاع مدیر عامل قابل بررسی خواهد بود.
۲) تبصره ۲- حداکثر زمان درخواست و ارائه مدارک و مستندات جدید از سوی کارفرما دو سال از تاریخ ابلاغ اجرائیه بوده و سازمان تامین اجتماعی میبایست حداکثر شش ماه از تاریخ و ارائه مدارک کارفرما مراتب را بررسی و نتیجه را به کارفرما اعلام نماید.
۳) مهلت تسلیم درخواست رسیدگی کارفرمایان موضوع بند (۹) بخشنامه فوق الاشاره” از یک سال” به “دو سال ” اصلاح میگردد.
مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات مکلف می باشد در اسرع وقت با همکاری اداره کل وصول حق بیمه نسبت به طراحی و ساخت نرم افزار مربوطه اقدام نماید.
مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل استان، معاونین منابع بیمه ای، روسا و کارشناسان ارشد وصول حق بیمه، بازرسی دفاتر قانونی، بازرسی کارگاهی، اجرائیات، امور حقوقی و قوانین، فناوری اطلاعات، اعضاء هیات های تجدید نظر تشخیص مطالبات، روسا، معاونین، مسئولین و کارشناسان واحدهای وصول حق بیمه، اجرائیات، فناوری اطلاعات شعب و سایر واحدهای مرتبط میباشند.