انتخاب شرکت الکترونیک افزارآزما به عنوان یکی از ۱۲ غزال دانش‌بنیان ایران

در مراسم رونمایی از برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان، شرکت الکترونیک افزارآزما به عنوان تنها شرکت نماینده صنعت برق کشور موفق به دریافت نشان غزال دانش بنیان شد.
انتخاب شرکت الکترونیک افزارآزما به عنوان یکی از ۱۲ غزال دانش‌بنیان ایران
تاریخ : ۱۴۰۳/۰۵/۰۸

مراسم رونمایی از برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان و معرفی ۱۲ شرکت غزال دانش بنیان و جشن ۱۰ هزارتایی شدن شرکت‌های دانش بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما برگزار  و  شرکت الکترونیک افزارآزما به عنوان تنها شرکت نماینده صنعت برق کشور موفق به دریافت نشان غزال دانش بنیان شد. 

در این مراسم ۱۲ شرکت دانش‌بنیان توانمند که رشد مستمر و پایداری را تجربه کرده و سهم خوبی در اشتغال نیروی انسانی متخصص، فروش دانش‌بنیان صادرات و خلق ارزش افزوده داشتند، نشان «غزال دانش‌بنیان» را دریافت کردند که مجموع فروش این شرکت‌ها ۴۷.۵ درصد، یعنی حدود نیمی از کل فروش دانش‌بنیان در کشور است.

علاوه بر شرکت الکترونیک افزارآزما، شرکت‌های دانش‌بنیان تحقیقاتی و تولیدی سینا ژن، آریوژن فارمد، پویندگان راه سعادت، نانو دارو پژوهان، پردیس، تولید مواد داروئی درسا دارو، پویا پلیمر تهران، ماشین سازی کوشش کاران، رسام پلیمر نامی، تولیدی چدن سازان، شیمی دارویی دارو پخش و ویژگان بسپار شرق شرکت‌هایی هستند که به عنوان غزال دانش‌بنیان معرفی و ضمن دریافت نشان این برنامه ملی در برنامه حمایت اختصاصی از شرکت‌های غزال قرار گرفتند.

شرکت الکترونیک افزارآزما در سال ۱۳۵۹ توسط عده‌ای از فارغ التحصیلان دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف با هدف پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی در جهت خودکفایی صنعتی و آموزشی کشور تاسیس شد. این شرکت طی چهل و دو سال با انجام تحقیقات، طراحی و تولید انواع دستگاه‌های آزمایشگاهی و اندازه‌گیری مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش مهندسی و فنی حرفه‌ای کشور، شرکت مخابرات و وزارت نیرو موفق به رفع بخشی از نیاز کشور به عنوان یک شرکت دانش بنیان شد. 

این شرکت از سال ۱۳۸۰ وارد عرصه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق شده و با احداث کارخانه و خرید ماشین آلات با سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار میلیارد ریال در حال حاضر موفق به ایجاد اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۶ میلیون کنتور در سال شده است. 

تمام مراحل طراحی و ساخت قطعات فلزی و پلاستیکی، مدارات الکترونیک، سخت افزارها و نرم افزارها توسط واحدهای تحقیق و توسعه و تولید شرکت در محل کارخانه افزارآزما انجام می‌گیرد. تاکنون بیش از ۱۳ میلیون انواع کنتور برق از محصولات تولیدی این شرکت در ایران و سایر کشورها نصب شده‌اند. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

فصلنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.